TXSR-875 problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TXSR-875 problem

Hei!

Har ett par store irritasjonsmoment nå!
    Jeg har 3 kilder koblet til min 875(alle med HDMI). Disse er PS3, X360 og Viasat HDPVR. Når jeg skal se på Bluray film på ps3'n, så står det bare neural THX 5.1 feks i displayet. Får ikke valgt DTS HD eller Dolby True HD. Ikke engang dts eller dd.
    Jeg ser at det står PCM i gjørnet. Men hvordan i huleste får jeg endra så jeg får utnytta lydkvaliteten. Jeg vil ikke ha PCM.

Samme med HDPVR, der står det også bare lydprogrammene, som NEO:6 f.eks. Ser at det også her står PCM. Hvorfor i alle dager blir lyden kjørt i PCM.?

Men på X360'n er det dolby digital og ikke det PCM tullet. Merkelig...har prøvd så mange innstillinger nå at jeg har lyst til å gråte:P

---Tilleggspørsmål: Som sagt har jeg disse tre kildene tilkoblet HDMI. Er det mulig å få lyd fra PS3 mens jeg ser på HDPVR sånn jeg har koplet det nå?

-- Den som klarer å hjelpe meg med disse spørsmålene redder ett liv. Thanks in advance

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3en omkoder HD-lydsignalet til PCM og sender det til receiveren, og da står det ihvertfall "Multichannel" i mitt display på receiveren, det skal være korrekt da det ikke er den som omkoder signalet.

Hvis du har brukt Audyssey, trykker du bare på "surr" knappen på fjernkontrollen og alt skal være gode greier.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les brukermanualen, det står masse god info der.

du vil ikke kunne få display til å vise dts hd master el.l. uten en dedikert blu ray spiller. PS3 sender hd lyd com PCM og det vil da stå mutichannel i display...

bruk "surr" knappen som nevnt til å veksle mellom surround modes på alle kilder

Edit: trykkleif og lagt til noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det da stemme at viasat boksen sender lyd som PCM også. Vil jeg merke noen stor forskjell på lyden om jeg går over til en dedikert blu ray spiller?

Neo 6: og neural thx og de programmene..er ikke de ment for stereo lyd for så og gi en sp bra surround lyd som mulig da?. Ergo stort tap i lydkvaliteten når jeg må bruke disse lydprogrammene ved blur ray avspilling?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Kan det da stemme at viasat boksen sender lyd som PCM også. Vil jeg merke noen stor forskjell på lyden om jeg går over til en dedikert blu ray spiller?

Neo 6: og neural thx og de programmene..er ikke de ment for stereo lyd for så og gi en sp bra surround lyd som mulig da?. Ergo stort tap i lydkvaliteten når jeg må bruke disse lydprogrammene ved blur ray avspilling?

du bruker ikke neo 6 og neural thx osv ved bluray avspilling.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Kan det da stemme at viasat boksen sender lyd som PCM også.
    Lyden som er på enkelte kanaler (eller enkelte program på hver kanal) som sendes i HD kan ha Dolby Digital 5.1.
    ((((når det ikke er DD 5.1 er 256kbit/s MPEG1-stereo mye brukt)))))
    Lyd kvaliteten tilsvarer den man finner på DVD men kan også ha lavere bitrate / kvalitet
    Lyden kan også sendes som PCM men ved noen valg av kabler / innstillinger får man ikke DD 5.1.
    Hvordan få best lyd ?

Usikker da jeg ikke vet hvem boks du har men skal skrive "tenkte muligheter" så får du se i din manual eller prøve.

**Har boksen mulighet til å gjøre om DD 5.1 til PCM (multichannel PCM) og overføre via HDMI til reciver som PCM 5.1 lyd (har den ikke får du 2.0 PCM)

**Har boksen mulighet til å bitstreame DD 5.1 til en reciver via HDMI
    (da må det være en innstilling i decoder boks som kan settes til (RAW) bitstrøm/bitstream eller hva det heter på din decoder (IKKE settes til PCM)

Har du ikke noen muligheter/valg av de som er nevnt over kan mulighet bli

** Bruke Optisk kabel fra decoder boks til reciver.
    (da må det være en innstilling i decoder boks som kan settes til (RAW) bitstrøm/bitstream eller hva det heter på din decoder (IKKE settes til PCM fordi Optisk kabel og PCM gir bare 2 kanale)

Jeg så litt på manualen til PVR Pace TDS850NV på nettet og ut fra min tolkning må man bruke Optisk for overføring av DD 5.1 (ikke HDMI)

Konlusjon.....................
    Jeg er nesten 100% sikker på at du må bruke Optisk kabel for 5.1 lyd på HD kanaler som har det.

Vil jeg merke noen stor forskjell på lyden om jeg går over til en dedikert blu ray spiller?
    Om PS3 har rettet alle decodings feil av HD lyd med firmware så skal kvaliteten være lik men mange opplever vel at PS3 PCM gir litt lavere lydvolum .
    (decodings feil er da 7.1 lyd gis ut som 5.1 PCM med PS3 osv)
    Ved kjøp av en Blu-Ray spiller som bitstreamer lyden (HDMI) vil dette være beste alternativ til lyd og også praktiske fordeler.

NEO 6 osv er for å mixe 2.0 stereo til surround .
    Neural THX er vel noe man kan bruke til å mixe 2.0 stereo til surround men også utvide 5.1 til 7.1 (de to bakerste kanalene) så man får mere 360 graders lyd ved bruk av 7.1 høytalere og lyd som bare er 5.1
    (blir vel på samme måte som funksjonen EX/ES knappen som mange recivere har - utvide 5.1 til 6.1/7.1)
    Du bruker ikke NEO 6 osv til Blu Ray nei

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •