Denon AVC A10se null lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVC A10se null lyd

Har en gammel&god AVC A10 se som har blitt litt syk i det siste. Det som skjer er at jeg kan sitte å høre på en lydkilde, fx dvd. Men når jeg skifter til TV så er det null lyd. Det hjelper heller ikke å slå av og på e.l.

Feilen kommer og går og det kan ta dager mellom vær gang den kutter ut, det har imidlertid skjedd hyppigere i det siste. Har forsøkt både analoge og digitale lydkilder med samme resultat.

Jeg hører det "klikker" som normalt når jeg skifter kilde men det kommer alstså ingen lyd ut.
    Vurderer om jeg skal koste på den en sjekk, og eventuellt hvor kan en få noen til å feilsøke på strekningen Notodden-Oslo.

Noen som har gode forslag??

Har forøvrig handlet meg en brukt Denon 2805 i dag så da blir det uansett lyd til helga.

Mvh.
    Vegar

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det analoge signaler eller er det digitalt fra kabelTV-/paraboldekoder? Har du testet å bytte inngang for å se om det rett og slett kan være at phonopluggene har dårlig kontakt med printkortet?

Forøvrig gøy å se at en fra mine trakter også besitter kvalitetsutstyr; jeg er opprinnlig fra Akkerhaugen:-)

[EDIT: Ser du sier du har forsøkt både analoge og digitale kilder, så da kan vi nok utelukke min teori over...;-)]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig ut som et problem jeg kjenner alt for godt til. Min A10SE begynte å oppføre seg rart. Men min har kommet seg litt legre i sin "sykdom"..

Jeg kan skru den på og høre lyd fra den kliden som er innvalgt. (Nå med redusert effekt, slik var den ikke til å begynne med)
    Bytter jeg kilde er det ikke noen lyd.
    Skrur jeg av og på så kommer lyden tilbake. (Fremdeles med redusert effekt)
    Etter en stund med lytting går effekten tilbake til normal effekt.

(PS Symptomene har variert litt over tid!!)

Jeg har hatt min inne til reperasjon hos HiFi klubben, de sende den først til en lokal en her, etter at det var mislykket sende de den til Denon som hadde den i lange tider... Og de klarte heller ikke å fikse den. Feilen skal etter sigende være DSP'en. Så etter over et år på verksted så fungerer den fremdeles ikke. Eneste som har vært bra i det hele er at HiFiklubben i Grimstad har vært service-minded, jeg har f.eks over lengre tid lånt en Denon 3808 og nå ettersom jeg erklærer min A10SE død så har jeg testet 3808 mot 4308 her hjemme. Sourround-messig i 5.1 høres de rimelig likeverdige ut begge to, men når man setter seg og hører på CD i stereo så er 4308'en en del hakk mer klar, nesten som å fjerne noe mellom deg og musikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •