Veien videre, nye høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veien videre, nye høyttalere

Hei!
    Jeg sitter for tiden og sysler med oppgradering, selv om det neppe skjer på denne siden av 2008. Pr. i dag har jeg en Onkyo 875 med Dali 808, Dali cl1000(?) senter og små Dali bakhøyttalere hengende på veggen i ett 5.1 oppsett, med en aktiv Jamo 15" THX sub.

Stuen min er ca 5*4meter med 3 meter opp til taket, dette er ikke så viktig da jeg vil flytte om ikke så altfor lenge.

Stort sett benyttes anlegget til å se film, men litt musikk også og da gjerne i elektronika, trip hop og rock(Massive Attack, Pink Floyd, Dire Straits etc.)

Hvilke høyttalere ville folket her lyttet nærmere på hvis de var meg? Pr. i dag tenker jeg ikke å bytte ut suben, og budsjettet er 25k.

Lydnivået mitt er sjeldent overdøvende høyt da jeg bor i leilighet, men litt skal det da smelle og skråle :-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio pro har jo bra høyttalere som er musikalske og fungerer veldig bra på film om du ikke skal ha db drag.

Eller så kan du jo sjekke ut:

-JBL
    -Dali
    -Klipsch
    -XTZ
    -B&W
    med flere. Det kommer egentlig mye an på din lyd smak.

Eller du kan følge denne link'en EHED Jordbrånen
    En meget hyggelig mann som driver denne siden.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å ta en lytt og en titt på B&W sin 600-serie, annefales på det sterkeste. Jeg er strålende fornøyd med oppsettet til både musikk og film

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Audio pro har jo bra høyttalere som er musikalske og fungerer veldig bra på film om du ikke skal ha db drag.

Eller du kan følge denne link'en EHED Jordbrånen
    En meget hyggelig mann som driver denne siden.
    Må jo si at de høyttalerne så meget lekre ut, spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg vil anbefale deg å ta en lytt og en titt på B&W sin 600-serie, annefales på det sterkeste. Jeg er strålende fornøyd med oppsettet til både musikk og film
    Jeg har vært innom tanken på B&W tidligere, men litt usikker på om de er mine preferanser. Har vært litt fristet av Klipsch som kanskje ligger litt i andre enden av skalaen på høyttalertype.

Har noen her erfaringer fra butikker i bergen hvor det er mulig å låne med seg hjem høyttalere mot depositum?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av omac
    Jeg har vært innom tanken på B&W tidligere, men litt usikker på om de er mine preferanser. Har vært litt fristet av Klipsch som kanskje ligger litt i andre enden av skalaen på høyttalertype.

Har noen her erfaringer fra butikker i bergen hvor det er mulig å låne med seg hjem høyttalere mot depositum?
    B&W synes jeg er en god allround høyttaler. Skal jeg trekke frem det mest positive med feks toppmodellen i 600-serien (DM683) er det den utrolig gode og veloppløste mellomtonen. Personlig synes jeg den går dypt og leverer god punch i bassen. Minuset er at den er tungdreven, og krever en del krefter for å blomstre skikkelig.

Klipsch (tenker da på RF-serien) på sin side er jo kanskje den ultimate kino-høyttaleren, den har en utrolig dynamikk og følsomhet, trykket i bassen sitter skikkelig. Personlig synes jeg den kan bli litt lys i toppen som kan føre til lytte-tretthet og en del vil hevde at man bør velge elektronikken med omhu med tanke på akkurat dette.

Jeg vet ikke om noen butikker som låner ut, men hvis du avtaler noe på forhånd lar det seg sikkert ordne med evt bytte hvis matchingen eller lytterommet overhode ikke skulle passe. Jeg ser at du har Onkyo 875 receiveren... jeg kjørte mine B&W på en 805 og det leverte over all forventning. En kamerat av meg kjører fullt Klipsch oppsett (største i RF-serien, 7 kanaler) på en 905 og det går også strålende. Så matching på de to merkene og Onkyo skal ikke være noe problem slik jeg ser/hører det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •