Onkyo TX-SR 705/QLN Artech 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR 705/QLN Artech 8

Sliter litt med å få til skikkelig "godlyd" i mine QLN Artech 8 høytalere etter at jeg gikk over til min nye Onkyo TX-SR 705. Forventet fet og god lyd med masse "trøkk" etter å ha lest mange gode tester av Onkyoen, men det vil seg ikke.....Min tilårskomne gamle Kenwood surround receiver leverte vel så bra lyd - både i surround og spesielt i stereo. Noen som har noen erfaringer vedr. justeringer, eventuelt om hvilke kombinasjoner av receiver/høytalere som vil passe i lag? Er svært nær til å "gi opp" og gå til anskaffelse av en ren stereo forsterker i tillegg....

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo er nok slank og analytisk og ikke den mest strømsterke i klassen, yamaha og harman kardon og tildels denon ville nok gitt ett bedre resultat. tester er som regel ganske verdiløse hvis de ikke testes akkurat med din kombinasjon av utstyr. man skal aldri stole blindt på tester ,fordi det er din smak som teller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt lett å la seg blende av tester, men Onkyos receiverserie har jo fått god kritikk "over hele fjøla" og vært testvinnere både i Lyd & Bilde og Hjemmekino. Har ikke gitt opp å få tilfredsstillende lyd båd for film og musikk ut av anlegget, men ser for meg litt tid på justeringer. Bruker manuell innstilling av høytalere nå - automatisk oppsett ga bare "papplyd". Har QLN hele veien rundt + en 10' Dali sub. Tar veldig gjerne i mot gode råd og tips for optimalisering

:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •