Forskjellige merker for/effekt forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellige merker for/effekt forsterker

Har i dag en Marantz PM 17 MK II stereo forstreker. Ønsker meg å kune kjøre biamp på høyttalere. Har sendt mail til neby og de setter da opp en SM 11 effektforsterker til meg... litt mer penger enn det jeg hadde håpet å bruke.
    Så spørsmålet er om dere har noen forslag til meg.
    Og om det går å bruke forskjellige merker opp mot hverandre til dette.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel igrunn å bruke hvem som helst merke, men det lønner seg nok å finne en god match hva effekt og lydsignatur angår...?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da vel litt av poenget med en speparat løsning, nettopp at man man bytte og tilpasse systemet enda bedre til akkurat hva man trenger og har lyst, kontra en integrert forsterker hvor man er mer "låst".

MEN, det er et par småting som kan dukke opp. En sjelden gang kødder det seg til med inn- og utgangsimpedans, slik at man ikke klarer å drive effektforsterkeren skikkelig, eller det oppstår uhumskheter i form av ulyd som "klikking" og skrapelyder.

Ved biamping kan man heller ikke bruke to forskjellige effektforsterkere, koble sammen og ferdig med det. Hver effektforsterker vil uavhengig av oppgitt effekt gi forskjellig volum ut. Så bruker du to effektforsterkere av ulikt fabrikat på henholdsvis diskant/mellomtone og bass vil de forskjellige delene av høyttaleren spille med forskjellig volum.
    Nå finnes både forforsterkere og effektforsterkere med mekanismer for å kompensere for dette, mao justerbar gain, men det er en smule mer komplisert enn plug and play.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •