Kringlyd forforsterker 15-20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kringlyd forforsterker 15-20k

Har nå venta lenge og lengre enn langt på at rotel skal få fingeren ut å komme med oppdatert teknologi på prosessor sida for de nye lyd- og bildeformatene. Fikk etter en hyggelig telefonsamtale i dag med neby hifi beskjed om at den som er mest interessant for meg, rsp-1570 , er venta inn i begynnelsen av desember. prisen var han litt usikker på, noe som er rimelig forståelig mtp finanskarusellen vi har i dag, men han antydet rundt 17k og var bestemt på at den ikke kom til å ligge på over 20k.

Det jeg nå lurer på, etter at jeg allerede har sett for meg hva jeg skal bruke julebonusen på(meg, megselv og rotel), er om det kanskje finnes andre burkeprodusenter som kanskje tilogmed lager vel så fine preamper som rotel og kanskje tilogmed med bedre pris/ytelse forhold.

Har noen hete alternative tips? rotel sin rsp-1570 har det jeg trenger og vel så det av tilkoblingsmuligheter, og tekniske løsninger. Ergo jeg er ikke så vel sugen på å betale for en receiver med effekttrinn og/eller fustasjoppheng da det er å kaste bort peng på ting jeg ikke trenger

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz AV8003.
    Onkyo PR-SC886P.

Rotel`en virker jo lovende den. Eneste jeg reagerer på er at den bare har èn HDMI utgang. Det kan være kjekt å ha en preview-skjerm eller rett og slett en normal flatskjerm i tillegg til en eventuell projektor.

Marantz AV8003`s bakside får folk til å sikle nedover haka...
    Onkyo PR-SC886P`s bakside er ikke like ryddig og pent, men du ser at den ikke mangler noe (jeg kommer på). (Begge har "nok" HDMI porter, både inn/ut)

Alle tre har forsåvidt mulighet for å bli styrt av 3de parts kontrollsystem via RS232 (noe jeg synes er en kjekk detalj)

Rotel mangler i forhold til Onkyo og Marantz nettverksmuligheter hvis dette er en ting du setter pris på.

Jeg vil anta at de kan listes etter pris slik: 1. rotel, 2. Onkyo, 3. Marantz.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, se der ja, 2 fine alternativer der gitt. takker!

Etter å ha skumpløyd det jeg fant av tråder på marantz'en og onkyo'en ble jeg en smule forvirra over en ting. De bruker begge romkorreksjon gjennom audyssey, men denne kobler ut ved hdlyd-materiale? Stemmer dette?

..balanserte utganger er hot, noe som rotel'en ikke har. selvom, hvis jeg har skjønt dette riktig, begge disse er kvasibalanserte skal det, igjen hvis jeg har forstått det riktig, ikke ha noe å si såfremt jeg bare har digitale inputs.
    Er dette korrekt antatt?

nettverksmuligheter har jeg ikke tenkt på engang, men ser at det ikke er ueffent å ha det. selvom jeg bruker squeeze m/ duet så kan det jo tenkes at det kan brukes.. etterhvert.. humm...

Forøvrig bikka marantz de magiske 20, kjenner det trekker veldig ned, men onkyo PR-SC886P virker hot. Men så var det designet til rotel som jeg liker så godt da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •