Ny Prosessor - Marantz / Onkyo / Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Prosessor - Marantz / Onkyo / Denon

Hei!

Lurer på hvilken av følgende prosessorerer som er å anbefale med tanke på: pris/ytelse, specs, oppdatering/oppgraderings muligheter.

AVP-A1HDA / Onkyo PR-SC886 / Marantz AV8003

Planen vare å kjøre et 5 og et 2 kanals effekttrinn fra Parasound inn i Audiovector S Avantgarde 7.2

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken pris?

Du kommer nok til å få mange svar på dette, alle med riktig svar...

Dette er jo produkter med relativt stor prisdiff. Denon ville nok vært mitt valg om pengene strakk til.

Mellom de to andre er valget enkelt, meget like produkter, stor prisdiff. Valgte selv Onkyo 886, da denne hadde bedre innstillingsmuligheter enn 8003. Samt at den var vesentlig billigere. Prossessorene og byggekvaliteten er meget lik. Disse to er kun semibalansert. (tullebalansert?)!

Denon er som sagt valget her om du har cash!, den er fullbalansert og i en annen klasse på alle måter.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    Hei!

Lurer på hvilken av følgende prosessorerer som er å anbefale med tanke på: pris/ytelse, specs, oppdatering/oppgraderings muligheter.

AVP-A1HDA / Onkyo PR-SC886 / Marantz AV8003

Planen vare å kjøre et 5 og et 2 kanals effekttrinn fra Parasound inn i Audiovector S Avantgarde 7.2
    Denon AVP A1-HD er klart min anbefaling eneste som var i nærheten av min "gamle" Meridian 861V4 den har også kraftigste processoren, den er bygget med ingen kompromisser. Jeg bruker en Meridian 808.2i inn analoget og det gir ingen forringelse!
    Mitt 2 valg ville ha vært Onkyo!!
    Just my 2cents.

Noen speks:

Vekt = Kvalitet?
    Denon: 30 Kg
    Onkyo: 13,5 Kg
    Marantz: 11,3Kg

XLR Ut:
    Denon: 9.3 fritt konfigurerbart
    Onkyo:7.1
    Marantz: 7.1

Billed siden:
    Denon HQV Realta kraftigere og software oppgraderbar
    Onkyo HQV Reon-VX ikke software oppgraderbar
    Maranz : DVDO ABT102

Mvh

PerS

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne jeg også, er i nogenlunde samme jaktmodus som deg.

Har først og fremst venta på rotel sin nye kringlyd-burke, som kommer til norge i begynnelsen av desember(ifølge neby hifi), Rotel RSP-1570. Antatt nypris i Norge ca 17k, igjen ifølge Neby.

Jeg har begynt å falle bort i fra Rotel, og sikler endel på onkyo sin. virker som det beste pris/ytelse tilbudet i klassen 15-20k.

@whitedmon: kan du komme med erfaringene dine med onkyo prosessoren? støtt på noen begrensinger så langt?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Hiver meg på denne jeg også, er i nogenlunde samme jaktmodus som deg.

Har først og fremst venta på rotel sin nye kringlyd-burke, som kommer til norge i begynnelsen av desember(ifølge neby hifi), Rotel RSP-1570. Antatt nypris i Norge ca 17k, igjen ifølge Neby.

Jeg har begynt å falle bort i fra Rotel, og sikler endel på onkyo sin. virker som det beste pris/ytelse tilbudet i klassen 15-20k.

@whitedmon: kan du komme med erfaringene dine med onkyo prosessoren? støtt på noen begrensinger så langt?
    +1
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

886

@whitedmon: kan du komme med erfaringene dine med onkyo prosessoren? støtt på noen begrensinger så langt?[/QUOTE]

Skal ikke kuppe tråden her, har laget en egen for 886.

http://avforum.no/forum/av-prosessor...kyo-886-a.html

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Denonen virker litt overpriset i selskap med de andre top/high-end prosessorene. Nå er jo Parasound på vei med Halo C3 og da i januar.

New Processor & Receiver Preview

Vet trådstarter ikke nevnte denne i sin forespørsel, men i dette selskap synes jeg ikke C3 bør utelates. Var vel prisantydning på $3500, og da kommer den inn mellom onkyo og Denon.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Du kommer nok til å få mange svar på dette, alle med riktig svar...

Dette er jo produkter med relativt stor prisdiff. Denon ville nok vært mitt valg om pengene strakk til.

Mellom de to andre er valget enkelt, meget like produkter, stor prisdiff. Valgte selv Onkyo 886, da denne hadde bedre innstillingsmuligheter enn 8003. Samt at den var vesentlig billigere. Prossessorene og byggekvaliteten er meget lik. Disse to er kun semibalansert. (tullebalansert?)!

Denon er som sagt valget her om du har cash!, den er fullbalansert og i en annen klasse på alle måter.
    Hva mener du med at disse er semibalansert? hva er forskjellen mellom semi og full balansert?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som nevner Primare SP32?!? Blir ikke stort tøffere enn det, og ja, den er EKTE fullbalansert som alle Primare produkter over cd21/i21.

Du får ikke noen grom videoprosessor med det første, men det har vel kanskje de aller fleste etterhvert i spilleren og projektoren? Uansett kommer dette rett rundt svingen, så trenger man grom videoprosessor har Primare oppgraderinger på vei. Prosessoren er også modulbasert, så når du skal oppgradere videodelen, eller hvilken som helst annen komponent i prosessoren for den del, bytter du ganske enkelt ut et kretskort og ferdig med det.

Som vanlig fra Primare kan du forvente byggkvalitet hinsides alt i prisklassen, og hvis den foregående modellen SP31.7 er noe å gå etter- lydkvalitet av YPPERTE sort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •