Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
Den klippet like godt da... :-)

Testet Transformers-scenen der roboten skyter i bakken (1:femtiettellerannet) på HD-DVD på -5.5 på volumet, og det er for å være helt ærlig ikke spesielt imponerende. Det er slett ikke ubehagelig høyt, og bassen er temmelig uinspirert. Så tester jeg Blu-Ray -versjonen av samme film og samme scene med samme volum, og lyden er noe høyere, men bassen er _mye_ råere. Underlig...

Så er det Rottatoulli igjen, og den klipper helt til jeg demper lyden til -11.0. Da smeller det høyt i bassen, og det rumler godt...men ikke så rått som på -5.5 så lenge det varer...:-)

Huff, jeg blir ikke klok på dette her. Man kan jo lure på om alt er som det skal være i dette oppsettet. Men rommet er jo digert, så det kan være det som gjør at jeg ikke synes det blir nok lyd. Skulle lånt meg en effektforsterker og en sub for å se hva som gjør mest (best?) utslag tror jeg. :-)

Siden bassen er relativt bra inntil den klipper tror jeg jeg skal prøve et effekttrinn først. Holdt hånden foran den ene 12" når jeg spilte av nevnte scene fra Transformers på Blu-Ray og den flyttet mye luft...:-)
Clouet var: Dynamic Range off! Den stod til auto både på HD-DVD-spilleren og PS3 (BD).

Jaja, man lærer så lenge man lever...