Hvordan velge det rette utstyret for en hjemekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan velge det rette utstyret for en hjemekino?

Beklager om denne tråden virker å være repeat av tidligere - det er ikke helt meningen!

Jeg, som endel andre, skal kjøpe meg et "Hjemmekinoanlegg". Jeg tenker da mer spesikt på en receiver og høyttalere. Spørsmålet er da selvfølgelig "hva er best" - et spørsmål som har like mange svar som tråder på dette forumet tror jeg.

Det jeg derimot vil spørre om er;

- Hva er ditt/dine beste tips for en nybegynner som skal prøve å beslutte hva som passer for MEG?
    - Er det realistisk å forvente "god hjelp" på f.eks Hi-Fi Klubben / andre butikker om jeg går inn blank og spør om mye av det samme her?
    - Finnes det noen god liste noe sted over forhandlere av AVutstyr i Norge, pref. butikker med lokaler hvor man kan reise for å se / høre litt?
    - Er det noen "Prisguide" for AVutstyr alà prisguide.no ?

Hvis noen har lyst til å komme med et par tips setter jeg utrolig pris på det. Vil i så fall gi litt informasjon;

Budsjett: Ca 40,000 om nødvendig, men har slingringsmonn oppover
    Trenger: Receiver, senter/front/bak/sub, kabler
    Rom: 6x6m(3,15m under taket) (stue)
    Hensyn: Bor i blokkleilighet, så trenger ikke noe med "SUPERtrykk"
    Bruksområde: TV/Film: 90%, Musikk: 10%
    Krav/Ønsker: 4hdmi inn, gjerne nettverksavspilning(så slipper jeg å kjøpe en popcorn hour:P - har en rask linje og vpn til en maskin med masse snasent innhold)

Som dere kanskje skjønner er jeg ikke så veldig audiofil, men jeg er drittlei dårlig lyd så nå er det på tide å kutte ut det pc-surround "anlegget" jeg har hatt i 1år fordi jeg aldri har klart å bestemme meg for hva jeg skal investere i..

For å nevne det jeg har blitt anbefalt og tenkt litt på til nå;

Denon AVR-2808 / 3808 / 3808A
    Dali Ikon 5
    PS3 (som blurayspiller)
    Popcorn A110

Håper på tilbakemeldinger om generelle tips til hva man som "Nybegynner" skal se etter / legge vekt på, konkrete tips på utstyr iht. mine spesifikasjoner men også tilbakemeldinger på oppsettet over.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker veldig godt yamaha elektronikk selv, så jeg anbefaler RXV-3900 når den kommer i november.
    Høyttalere ville jeg vurdert å kjøpe brukt (hint se i signaturen min)
    Det er mye snadder på bruktmarkedet for tiden absolutt verdt en kikk.
    PS3 fungerer fint som bluray spiller.
    Hvis du skal lytte på produkter er det sikkert mange fine butikker med lytterom å velge i, men det beste er om du får komme hjem til noen som har brukt litt tid og kjærlighet på å få det til å låte bra.

Lykke til og send meg en PM hvis du er interessert i Soavo serien til yamaha.

mvh Andreas

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par tips

Hei
    Her er et par tips.
    Receiver: Pioneer VSX-LX51 eller LX81.
    Pioneer gjør det så å si aldri dårlig i tester.

Høytalere er det nok smart å kjøpe brukt. Prøv torget på disse sidene eller finn.no.

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På forsterkersiden så er Onkyo litt i vinden med tanke på testresultater (tilfredsstiller også ditt krav om 4 hdmi innganger). Se litt på denne linken for mer info: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-tx-nr906.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •