effektforsterker til RF83 / RC64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker til RF83 / RC64

Hei, godt mulig her ligger drøssevis av slik her inne, men tillater meg å prøve et slikt innlegg likevel..

Har tenkt å kjøpe effekt til mine rf83 og evt rc64 iløpet av nærmeste tid, og siden mange av alternativene mine ikke er å få prøve før bestilling lurer jeg litt på om noen har erfaring eller innspill ?

- Parasound NC2250 -fronter, NC2125 til center er et alternativ og i denne prisklassen regner jeg med å legge meg i første omgang (ca) om andre alternativ er bedre kan jeg vurdere å legge alle penger til fronter i denne omgang, og heller vente litt med center..

Andre alternativer er Rotel RB1080 - som har noe mindre watt en NC, men dog MYE høyere strøm.. hva vil dette ha å si, ettersom disse ligger ca likt i pris.. i tillegg har denne også betraktelig høyere damping factor ?

Om alt skal brukes til fronter har jeg også sett litt på Oberon 6,1 og rotel rb1092 hvis det er verdt spranget opp hit vurderer jeg også dette, er det liten gevinst vil jeg heller kjøpe til både fronter og center samtidig..

Receiver er Onkyo 875, og liker at det "trøkker" godt i bass / mellomtone - samtidig som jeg kan spille rimelig høyt dersom jeg ønsker det..
    8)
    håper på litt innspill..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    NC2250 er nok ikke et dumt valg..

Rotel kan fort bli litt "spinkelt"

Beste hadde nok vært å få teste forsterkerne før kjøp, da "matching is evrything!"

Andre tips er Primare og nyere EC

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •