Erfaring med VSX-1018AH

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med VSX-1018AH

Jeg er på jakt etter en ok receiver til stua. Har foreløpig bare to-kanals oppsett med Mentor 6. Jeg ser at Pioneer VSX-1018AH får bra kritikk i siste Hjemmekino. Den er helt ny men kanskje noen her som har erfaring med den?

Jeg har sett på andre receivere også. Onkyo 606 er besnærende billig men jeg ønsker muligheten for å koble til ekstra effektforsterker. Yamaha har RX-V663 og RX-V863 innenfor 7000 kroner. Kanskje et alternativ til Pioneer sin receiver.

Jeg syns VSX-1018AH står seg godt mot de større fra Pioneer, særlig hvis tanken er å bruke et ekstra effekttrinn. LX-51 tilbyr vel ikke så mange flere funksjoner. Den koster også 3000 mer.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet billigere alternativ er Panasonic sin nye digitale receiver SA-BX500. Koster knappe 5000 kroner.
    Fant en review her og her. Det står lite om Panasonic utstyr på dette forumet. Er dominert av Onkyo/Denon/Yamaha mafiaen

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes nok att yamaha rxv 863 er godt alternativ til mentor, man bør ha forsterker med ganske varm signatur for att ikke dali skal bli for spisse i toppen, men du kan jo høre om du liker pioneer bedre. onkyo blir vell slapt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer nok til å vurdere Pioneer VSX-1018AH en del nærmere. Det som er interessant er hvilke forskjeller det er opp til de større receiverne fra Pioneer. Er det noen tekniske forskjeller i prosessor-delen for eksempel. Hva med DAC og lydkvalitet. Jeg er ikke interessert i f.eks. nettverksmulighet som noen av de større receiverne tilbyr. Jeg er interessert i en receiver som har best mulig prosessoregenskaper og lydkvalitet til prisen.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Ja, kommer nok til å vurdere Pioneer VSX-1018AH en del nærmere. Det som er interessant er hvilke forskjeller det er opp til de større receiverne fra Pioneer. Er det noen tekniske forskjeller i prosessor-delen for eksempel. Hva med DAC og lydkvalitet. Jeg er ikke interessert i f.eks. nettverksmulighet som noen av de større receiverne tilbyr. Jeg er interessert i en receiver som har best mulig prosessoregenskaper og lydkvalitet til prisen.
    VSX1018 ser ut til å være et veldig bra kjøp. Selv vurderer jeg å bytte ut min VSX1017 for å få "True HD".

Spørsmålet er om hva som gir "mest for pengene":

1018 + et rimelig effekttrinn, gjerne brukt.

eller

LX51.....?

Klart, jeg vil helst ha en LX71/81/90, men det var de pengene da....

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så kjipt med VSX-1018 er at den har bare 2 HDMI inn, ellers så hadde den nok vært soleklar favoritt for min del. Surt å ut med 2-3 lapper mer for LX51 når de ellers virker identiske - men det er dit jeg heller nå...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det som er så kjipt med VSX-1018 er at den har bare 2 HDMI inn, ellers så hadde den nok vært soleklar favoritt for min del. Surt å ut med 2-3 lapper mer for LX51 når de ellers virker identiske - men det er dit jeg heller nå...
    Det er vel produsentens måte å skvise mer penger ut av oss. Receiveren jeg er på jakt etter skal stå i stua med foreløpig kun to høyttalere så jeg tror VSX-1018 er tilstrekkelig. Jeg har nå gått gjennom spec.listen til VSX-1018 og sammenlignet med LX-51. DA-konverteren er også lik. Ser ut som det bare er en 1 HDMI inngang som er forskjellen! Hvorfor skal da LX-51 koste så mye mer. Utseendemessig er de jo også ganske like. LX-51 har heller ikke den fine plata som dekker frontinngangene som f.eks. LX-71 har. Jeg ser ingen god argumentasjon for at Pioneer skal ha 3 lapper mer for LX-51.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Det er vel produsentens måte å skvise mer penger ut av oss. Receiveren jeg er på jakt etter skal stå i stua med foreløpig kun to høyttalere så jeg tror VSX-1018 er tilstrekkelig. Jeg har nå gått gjennom spec.listen til VSX-1018 og sammenlignet med LX-51. DA-konverteren er også lik. Ser ut som det bare er en 1 HDMI inngang som er forskjellen! Hvorfor skal da LX-51 koste så mye mer. Utseendemessig er de jo også ganske like. LX-51 har heller ikke den fine plata som dekker frontinngangene som f.eks. LX-71 har. Jeg ser ingen god argumentasjon for at Pioneer skal ha 3 lapper mer for LX-51.
    Akkurat det jeg også fant ut, og det irriterer meg noe grenseløst! Men så fant jeg dette på AVForums.com: AVForums.com - View Single Post - Pioneer 9G Owners Thread

Det er altså et par forskjeller til, men likevel synes jeg prisforskjellen er for stor. En tusing i forskjell hadde holdt i massevis - de to lappene over der igjen er nok kun for LX-navnet...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra AVSforum med mine kommentarer:
    The LX51 has in addition to the features of the 1018 -
    -1 extra HDMI input (kklart en fordel å ha)
    -HDMI jitter reduction (for superior HD sound) - I think this may be a bit of an industry first, but I'll need to check (rev. ser ut til å forbedre lyd fra CD hvis spilt fra en Pioneer BD-spiller)
    -HDMI upscaling (mindre interessant for meg da oppskalering kan gjøres fra HDMI-kilden eller gjøres i mottaker/TV, spørsmålet er også om receiveren gjør en bedre jobb enn mitt Sony TV)
    -9-band (not 5-band) EQ (lurer på hvor hørbart dette er)
    -Advanced Phase control (lurer på hvor hørbart dette er).
    -More sophisticated cross-convertor (all inputs to all outputs) (kjekt å ha sikkert)
    -Automatic level control (hva er dette montro)
    -Better remote (så ganske like ut)
    -Finished in glossy black to match TVs (not matt black) (ikke noe pluss for meg, ser fingermerker lettere på glossy)

Det var interessante forskjeller men uten å vite hvilken betydning dette har for lydgjengivelsen er det drøyt å slenge 3000 kroner på bordet. Kan bli en dyr HDMI-inngang.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt om forskjeller på de tilsvarende amerikanske modellene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til at mange tror VS-X 1018 ikke har HDMI oppskalering.
    Jeg kjører parabol inn via compositt og ut via HDMI i 1080p på min 1018, så da går det da virkelig an på den og?

Selv er jeg superhappy med 1018, eneste negative er at jeg er ikke helt "enig" i lyden jeg får når jeg kjører auto-kalibrering.
    Men det er nok heller jeg som ikke har satt av nok tid til det..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å bestille en 1018 selv, klarer heller ikke helt å forsvare prisdifferansen mellom 1018 og LX51....

Lyd og Bilde har forresten testet begge:

Test av Pioneer VSX-1018AH Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Her får LX51 seks stjerner(full pott) mens 1018 får bare fem stjerner..

Skjønner ikke helt dette...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Vurderer sterkt å bestille en 1018 selv, klarer heller ikke helt å forsvare prisdifferansen mellom 1018 og LX51....

Lyd og Bilde har forresten testet begge:

Her får LX51 seks stjerner(full pott) mens 1018 får bare fem stjerner..

Skjønner ikke helt dette...

Ble en 1018 på meg.. Skal testes ut den nærmeste tiden..

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere tilbakemeldinger på denne? Jeg vurderer å kjøpe meg min første "skikkelige" forsterker, og står mellom denne og 663/863 fra Yamaha. Er det noen enorm forskjell mellom disse 3?
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Noen flere tilbakemeldinger på denne? Jeg vurderer å kjøpe meg min første "skikkelige" forsterker, og står mellom denne og 663/863 fra Yamaha. Er det noen enorm forskjell mellom disse 3?
    -t
    Jeg kan å svare for min del, og jeg er kjempefornøyd med min LX-51! Tenkte jeg kunne svare siden den og 1018 er rimelig like!?
    Den duger lenge til mitt behov og min stue. gleder meg til det blir nye høyttalere så den virkelig får vise hva den kan...
    Jeg tittet selv på 1018 og likte denne kjempegodt, men da jeg var på titte runde spurte jeg om pris på LX-51...skulle få den til 7995,- (da kostet 1018 6995,-) så syntes ikke forsjellen var den store lengre. Ja, hadde sikkert fått 1018 rimeligere, men.....FORNØYD HER IHVERTFALL!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 9-bånds eqalizer på 1018 iflg. pioneer.no, tror det stemmer etter hva jeg husker å ha hørt

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har sjekket litt mer nå, og jeg får omtrent samme pris på vsx1018 og yamaha sin 863. Jeg er veldig i tvil om hvilken jeg skal gå for akkurat nå..... Saken er at jeg må bytte ut det anlegget jeg har som er ødelagt, og hvis jeg får pengene tilbake så er det ikke noe problem, men hvis ikke, så må jeg nesten gå for vsx1018 da de ikke fører yamaha..
    -t

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i alle fall godt fornøyd med min Pioneer VSX1018AH. Hadde Pioneer før, og det blir nok Pioneer neste gang også....

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er fortsatt fornøyd?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Folk er fortsatt fornøyd?
    Jepp..

Eneste jeg savner så langt er lys i fjernkontrollen, noe som naturligvis lett kan løses med en Harmony One..

Utover det, ingenting negativt....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •