Valg av Receiver (5090LX + Dynavoice Definition)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valg av Receiver (5090LX + Dynavoice Definition)

Hei!

Trenger en receiver, har nettopp kjøpt en TV, Pioneer 50" PDP-5090LX og tenkte jeg skulle gå for Dynavoice Definition 5.1 høytalere og Harman Kardon AVR 255.

Har også en PS3 som må gå feilfritt med receiveren, har hørt at H/K AVR x55 har litt problemer når man bruker denne med PS3.

Siden det er første gang jeg skal kjøpe receiver så lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med dette. Har søkt litt på forumet, men finner ikke noe jeg ønsker, H/K har design på sin side, noe receivere vanligvis ikke har ser det ut som.

Kriterier er som følgende: Design, funksjonalitet og pris (ca. 5000 kr)
    Det er ikke et must at bilde går gjennom receiver da jeg tenker det er helt greit å kjøre det direkte til TV fra PS3, og lyd fra optisk og da appelerer vel noen Sony receivere jeg har sett til rundt 2000 kr, men vet ikke helt om disse duger til jobben.
    Også er det ingen hast da jeg kan godt vente en stund til det riktige kommer ut.

Tusen takk for alle svar!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en TV uten høytalere (om du ikke har kjøpt høytalere som "tilleggsutstyr") så vil jeg anbefale deg å kjøpe en Pioneer receiver fordi du da enklest kan styre både TV og lyd fra fjernkontroll. Du kan da koble TV og receiver (ihvertfall de litt dyrere) sammen slik at en fjernkontroll (enten TV eller receiver) styrer begge enhetene. Dessuten lager Pioneer gode receivere.

Det er enklere å skifte kanal og justere volum fra samme fjernkontroll...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forslag til Pioneer, ser denne kunne vært en mulighet:
    Pioneer VSX-918-K

La merke til denne artikkelen her at den ikke støtter lossless?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter vel ikke Kuro-link. Skal du ha alt på en fjernkontroll må du nok opp en prisklasse.

Pioneer Audio & video Forsterkere og AV receivere

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med fjernkontroll er ikke noe problem. Skaff deg en rimelig multikontroll, f.eks. Logitech Harmony 525 eller likn. Da står du helt fritt til å velge akkurat hvilken receiver du vil og du beholder komforten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å kjøpe Logitech Harmony kontroller ja!

Har sett på en del tråder nå angående Onkyo TX-SR606, virker som et veldig bra kjøp. Har fortsatt 12 dager før jeg må bestemme meg 100% så forslag tas godt imot.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 1018

Den fikk jo glitrende omtale i nyeste hjemmekino eller Pioneer lx 51!

Begge disse to vil være veldig bra match med Definition! Jeg har bare hørt bokhyllehøytt. i den serien, men det spilte himmelsk med en Pioneer 1015!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nimsim
    Hei!

Trenger en receiver, har nettopp kjøpt en TV, Pioneer 50" PDP-5090LX og tenkte jeg skulle gå for Dynavoice Definition 5.1 høytalere og Harman Kardon AVR 255.

Har også en PS3 som må gå feilfritt med receiveren, har hørt at H/K AVR x55 har litt problemer når man bruker denne med PS3.

Siden det er første gang jeg skal kjøpe receiver så lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med dette. Har søkt litt på forumet, men finner ikke noe jeg ønsker, H/K har design på sin side, noe receivere vanligvis ikke har ser det ut som.

Kriterier er som følgende: Design, funksjonalitet og pris (ca. 5000 kr)
    Det er ikke et must at bilde går gjennom receiver da jeg tenker det er helt greit å kjøre det direkte til TV fra PS3, og lyd fra optisk og da appelerer vel noen Sony receivere jeg har sett til rundt 2000 kr, men vet ikke helt om disse duger til jobben.
    Også er det ingen hast da jeg kan godt vente en stund til det riktige kommer ut.

Tusen takk for alle svar!
    Pioneer spiller veldig bra sammen med Dynavoice, bare så du er obs på dette..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •