NAD C372 eller XTZ A100 D3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C372 eller XTZ A100 D3

Hei!
    Vurderer disse to nå når jeg skal kjøpe ny forsterker. Hører mest på rock/blues, men også på pop og andre sjangrer.
    Har nå diy-høyttalere, men kommer kanskje til å bytte de ut snart???
    Hvilken forsterker (av de to) vil dere anbefale? Og hvorfor??

Mvh Nordbø

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør først velge høyttalere, og deretter finne en forsterker som matcher. Det er min mening. Jeg har ikke hørt XTZ A100, men NAD er jo litt mørk i klangen. Jeg antar disse forsterkerene har ganske så forskjellige signaturer og fortreffeligheter, men å anbefale noe uten å vite hva de skal drive for noe blir litt vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du bør først velge høyttalere, og deretter finne en forsterker som matcher. Det er min mening. Jeg har ikke hørt XTZ A100, men NAD er jo litt mørk i klangen. Jeg antar disse forsterkerene har ganske så forskjellige signaturer og fortreffeligheter, men å anbefale noe uten å vite hva de skal drive for noe blir litt vanskelig.
    Hva om jeg går for B&W 683?? Kan få de skikkelig rimelig brukt:-)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det er svært gode høyttalere. Har bare hørt den forrige serien. Tror de krever nok så mye av forsterker, men begge forsterkerene du nevner bør være sterke nok. Er du ikke litt redd for å handle noe du ikke har hørt? NAD og B&W kan du i alle fall høre på Hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg vil tro det er svært gode høyttalere. Har bare hørt den forrige serien. Tror de krever nok så mye av forsterker, men begge forsterkerene du nevner bør være sterke nok. Er du ikke litt redd for å handle noe du ikke har hørt? NAD og B&W kan du i alle fall høre på Hifiklubben.
    Litt redd jo... derfor jeg spør om noen har erfaringer
    Jeg har hørt høyttalerene hos min bror, så jeg vet litt om de. Han driver de med en Denon 2307, så jeg regner med at begge de nevnte forsterkerne vil gjøre en bedrre jobb en den. Men jeg synes lyden er bra med denonen og.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har D2 modellen av XTZ'en og har hatt NAD C352 som blir en litt svakere modell enn 372.

Personlig ville jeg gått for XTZ'en med det du antyder av høyttaler - spesielt med B&W'en som har fått ord på seg for å kunne være vel tung i bassen.

XTZ'en har ellers noen store fordeler
    * stålkontroll over hele linja
    * du kan veksle til A-klasse drift som gjør at spesielt diskanten blir mykere/mer ekte
    * veldig bra styring av volum via fjernkontroll og ditto visning i display. På C352 skulle det bare en liten vridning på volumhjulet før man kom opp i max-lyd

XTZ'en er også en visuelt og mekanisk mer tiltalende enn det litt triste NAD designet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå selv og sikler over B&W 683, men er redd min Denon 2808 blir noe strømsvak til å gjøre disse høyttalerene rettferdighet.

XTZ Class A100 D II ser ut som en fin sak for å få liv i B&W-ene. Har trådstarter fått noen av alternativene i hus?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •