Ir mottaker til Avr 255

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ir mottaker til Avr 255

Har litt problemer med å få Avr'n til å lystre, så jeg vil benytte 'IR IN' kontakten på baksiden for å bruke en ekstern mottaker.

Synes Harman sin egen er for dyr (1300kr) så jeg er ute etter en billigere løsning.

Denne er i utgangspunktet fornuftig, men jeg vil ha en mottaker som kan sende ut ir signaler via minijack til en eller flere komponenter.
    Teknikmagasinet har MP3 spillere pokersjetonger og mobiltelefoner

Har to lignende som denne AVshop.no / GEFEN IR Remote Extender IR Forlenger men får det ikke til å fungere.

Rett og slett er det en slik jeg er ute etter, men vil ikke bruke så mye penger på det. AVshop.no / KRAMER r Ir Repeater 1:4 Mini Max 75 meter

Noen forslag??

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne bestilte jeg for en tid tilbake fra den amerikanske produsenten. I mellomtiden tror jeg den norske importøren er blitt Kjærulf1. Du kan høre med dem hvem som selger til privatpersoner, evt ordne det direkte med dem.

Kontakt salgsavdelingen på 22 88 98 00, eller send en e-post til:norway@kjaerulff1.com

Jeg hadde min "around the house remote extender" tilkoblet min Classè CP-35 (som har minijack ir-input) og det fungerte fint.

Fordelen med denne er at du i tillegg til å få mulighet til å koble minijack også får RF, da batteriene du bytter i originalfjernkontrollen "lytter på støyen" fra printkortet på fjernkontrollen og gjør dette om til RF som sendes til mottakeren og derfra via enten ir-extender-kabel eller direkte kobling.

Det kan være at det var 2,5mm "mini-mini-minijack" og ikke 3,5mm. Jeg husker ikke... (bruker harmony 895 nå med samme egenskaper)

Mens vi er inne på det... Harmony 895 har:
    • rf
    • minijack 3,5mm utganger
    • Z-Wave støtte
    • enorm driverdatabase
    • koster ca det dobbelte av en "around the...."
    :wink: så har du noe å tygge på.

DrE

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal sjekke det ut.

Bruker Harmony One, men er ikke fjernkontrollen det er noe dårligt med, heller mottakeren på recieveren som er noe svak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •