Yamaha RX-V1900 og B&W DM684?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V1900 og B&W DM684?

Lurte på om noen vet om Yamaha RX-V1900 virker kraftig nok til å drive et 7.1 oppsett med B&W 684 som fronthøyttalere?

Teknisk info forsterker:
    http://avforum.no/forum/attachments/...1900_final.pdf

Teknisk info Høyttalere:
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM684 Høyttalere

I tillegg hadde jeg tenkt meg B&W DM686 som side- og bakhøyttalere og B&W HTM62 som senterhøyttaler.

Teknisk info side- og bakhøyttalere:
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM686 Høyttalere

Teknisk info senterhøyttaler:
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM62 Senterhøyttaler

Vil en RX-V1900 greie å drive alt dette hvis man kikker på spesifikasjonene på forsterkeren og alle høyttalerene?

Har minimal med peiling når det kommer til sånt, men jeg regner med at det finnes noen snille sjeler her inne på forumet som kan hjelpe meg med å finne svaret på spørsmålet.

I tillegg lurte jeg på om noen kan anbefale en subwoofer som passer bra sammen med de andre B&W høyttalerene. Er f.eks. B&W ASW610 den subwooferen som passer best sammen med dette oppsettet?

Teknisk info subwoofer:
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW610 Subwoofer

På forhånd takk for all hjelp og alle svar jeg får.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har selv rxv1800 og dm684 som front og htm62 som center og har ingen problemer i det hele tatt med og dra dette.Har riktignok bi ampet frontene men er ganske sikker på at du vil ha nok krefter selv om du kjører ett 7.1 oppsett.(har 5.1 selv, derfor bi ampingen)

Er også veldig fornøyd med lyden det blir av denne komboen med yamaha og b&w,passer veldig fint sammen.

dm686 er nok heller ingen problem i tillegg.men skal du ha 5.1 oppsett eller kjøre 7.1?
    hvis du skal ha 5.1 bi amper du frontene dine for litt ekstra effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøre 7.1 tenkte jeg på.
    Er RX-V1800 like kraftig som RX-V1900?
    Siden jeg ikke får bi ampet frontene, vil det alikevel være nok effekt til å dra alle høyttalerene? Er ikke noen poeng for meg å slå verdensrekorden i høytspilling med dette anlegget uansett.
    Hvordan vil jeg merke det hvis anlegget ikke greier å dra alle høyttalerene?
    Sorry for amatørspørsmål. Jeg er bare en stakkars hi-fi amatør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V1800 har 10 watt mindre per kanal enn v1900.Du vil nok alikevel ha nok effekt til og dr adem skikkelig.Måten du vil merke det på hvis du ikke har nok er at bassen blir tammere og høyttaleren låter litt lukket sammenlignet med hva den gjør med mere effekt.
    Senter og bakhøyttaler får du hvertfall ingen problemer med.
    Men jeg tror ikke du behøver og bekymre deg for det, Yamaha er ganske kraftige saker.Jeg er hvertfall veldig fornøyd med lyden og prestasjonen i min egen V1800.

Angående den subben du har sett på så vil nok den passe veldig bra til dette oppsettet.En kompis av meg har denne sammen med ett par B&W 604, som da er hakket større enn 684 elementmessig og her fungerer den bra.Veldig varm og fin bass i den, går dypt og spiller like bra til film som musikk.

Tror du kommer til og bli veldig fornøyd med det anlegget der!!
    Og vi har vel alle vært hifi amatører en gang:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rx-v 1800 holder drar oppsettet ditt helt fint. men jo kraftigere den er desto bedre lyd vil du få, du kan ikke bare spille høyere men du får også renere klarere lyd ved lavere volum også bedre basskontroll, med for lite effekt må du spille høyt for å få brukbar lyd ut av høytallerne, dessuten blir lyden spiss og skjærende og lite bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker så mye for bra svar.

Da ser det ut som det blir nytt anlegg på meg om ikke så lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra!Kom gjerne med en tilbakemelding her på forumet når du får det og får noen inntrykk.Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg Yamaha RX-V1900 fra MPX nå og regner med å få den i løpet av neste uke. Bestilte alle høyttalerene nevnt i første post fra Hifi-klubben, og de regnet med å få de inn neste Fredag. Så jeg kommer tilbake her på forumet med en tilbakemelding om hvordan det låter, så fort jeg har satt opp alt og spilt inn høyttalerene.
    Gleder meg som en unge på Juleaften.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ett fett anlegg!!
    Gleder oss til og høre inntrykkene dine når det er i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine inntrykk av dette oppsettet etter å ha brukt det i ca. 2 mnd nå.

Det er iallefall ingen problem for forsterkeren å drive alle B&W høyttalerene i et 7.1 oppsett har jeg funnet ut. Her er det kraft i massevis både til film, spill og musikk. Synes at lyden er fyldig og fin og det blir skikkelig trykk hvis jeg guffer opp litt volum.
    Har koblet til en PS3, Xbox 360, Wii og en NAD cd-spiller.

Hører mest på musikk fra metallsjangeren og dette høres helt rått ut med dette oppsettet. Hadde før en Marantz 5.1 forsterker og Dali høyttalere(104 på front, men husker ikke hva resten het). Dette var jeg veldig fornøyd med til all slags bruk, men det ble noe helt annet når jeg fikk koblet opp det nye anlegget mitt. Så mye detaljer i musikken og en klarhet jeg ikke har hørt maken til før skal man lete lenge etter tror jeg.

På spill så merker jeg også at lyden har blitt mye bedre enn jeg er var vandt til fra før. I tillegg er det ikke noe delay på lyden selv om jeg kobler alt gjennom forsterkeren og inn i tven derfra. Lyden er helt korrekt og det er ikke noe lag når jeg spiller heller. Alt går kjempesmooth og er i sync. Passer kjempebra til hardcore gamere som meg dette oppsettet her synes jeg.

På film er dette anlegget bare å ta av se hatten for. Både dvder med DD 5.1 og DTS høres helt vannvittig bra ut. Trodde ikke jeg skulle merke så mye forskjell, men det gjør jeg altså. Har sett mange dvder jeg har på nytt med det nye anlegget, og det er en helt annen opplevelse enn før.
    På Blu-ray filmer med DTS-HD/Dolby True HD så er lyden helt strøken. Hører ganske bra forskjell fra filmer med vanlig DD og DTS. Filmer med 7.1 spor høres spesielt bra ut synes jeg. Fett med lyd fra alle kanter når man ser film. Til filmlyd er dette oppsettet superbra.

Det var veldig lett å koblet opp alt og stille inn lyden automatisk med mikrofonen som fulgte med. Måtte bare finjustere litt på subwooferen etterpå, så ble lyden bedre enn noe annet jeg har hørt før. Tok meg ca 12 timer å legge opp alle kablene, koble til alt og plassere alt der det skulle. Tok litt lang tid, men det var vel verdt det for å få kongelyd hjemme hos meg synes jeg.

Jeg er ikke noen proff når det gjelder hi-fi, men jeg er mer enn fornøyd med dette oppsettet hjemme hos meg. Er klar over at det helt sikkert finnnes bedre oppsett enn dette som jeg ikke har hørt, men til mine behov så er dette mer enn nok. Og til en pris på rundt 25000 kr, så tror jeg nok dette er et av de bedre hjemmekino oppsettene man kan skaffe seg til denne prisen. En mnd etter at jeg kjøpte høyttalerene, så hadde Hi-Fi klubben øket prisen med 2500 kr for B&W 7.1 høyttalerene jeg kjøpte. Er glad at jeg ikke ventet lenger med å handle.

Konklusjonen min er at disse høyttalerene og denne forsterkeren passer kjempebra sammen. Jeg er iallefall kjempefornøyd med kjøpet. Angrer ikke noe, selv om 25000 kr er mye penger for meg. Vel verdt investeringen for min del i allefall.

Fem smil fra meg i karakter.

Og til slutt en stor takk til de som hjalp meg med info om dette oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble fornøyd!!
    684 er en veldig god høyttaler mener jeg hvertfall.Kommer ikke til og bytte ut de på lenge.(kansje )

Har nå begynt og prøve forskjellige kabler for og se hvordan lyden blir da,neste som skal prøves er Van den Hul kabler.
    Lykke til med anlegget ditt,kos deg med HD lyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •