Valg av surroundreceiver for B&W 600-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av surroundreceiver for B&W 600-serie

For øyeblikket har jeg et par B&W DM685-høyttalere koblet til en Cambridge Azur 640A stereoforsterker, og dette fungerere tilfredsstillende til et musikkformål.

Jeg har et ønske om å gå over fra stereo til surround, så har jeg et ønske om å investere i en surroundreceiver som matcher disse høyttalerne som fronthøyttalere i et 5.1 oppsett med dm602 som center og alternativt dm686 som bakhøyttalere.

Nå har jeg vært innom 2 ulike Hifiklubben-forretninger i Oslo for å få 2 "ærlige" anbefalinger når det gjelder anbefaling/valg av receiver. Begge selgerne beskriver DM685-høyttalerne som strømtørste høyttalere, men de avviker i sine anbefalninger. 1 selger oppgir Denon AVR-2809 og 1 selger oppgir NAD T765 som sine anbefalinger. Da jeg spurte om noen av de billigere modellene for Denon, så fikk jeg til svar om at disse blir for strømsvake, noe som står i grell kontrast i forhold til hva flere mener i ulike fora på nett.

Ok, så jeg har valgt å ditche Hifiklubben i valg av surroundreceivere basert på heller "ullne" svar, og jeg har rettet øynene mot Yamaha RX-V663 og Onkyo SR-606, men da er spørsmåle, blir også disse for strømsvake?

Har noen erfaringer med et lignende tenkt oppsett med 600-serien i et surroundoppsett, og er det noen anbefalinger når det kommer til valg av receiver?

På forhånd takk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du synes nåværende forsterker er stor nok kan du sikkert klare deg med en mindre mod både fra nad og denon, personlig ville jeg nok brukt en av de du fikk anbefalt for å få bedre lyd ut av anlegget, eller bruke en av de andre du har tenkt på yamaha eller onkyo vil også duge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Vet du om det er noe i de tekniske spesifikasjoner man kan lese ut av de ulike receiverne på markedet, som kan si meg noe om den/de vil kunne drive dm685, dm686 osv tilfredsstillende i et surroundoppsett?

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 606 som lenge drev et komplett b&W-sett: 604 s2, LCR& 602 s2 go ASW 2000. Rommet 15 kvm. Jeg mener det var krutt og power i overflod og jeg gjør som Kiss : I love it loud!
    Har testa settet på en denon til 15.000 også, og på musikk så låt det noe annereledes, men smak og behag om det låt bedre. Jeg forstår helt ærlig ikke at ikke eks Onkyo 606 , eller en HK 255 skulle kunne levere nok krefter. En onkyo til 4399 er jo et røverkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 603S3 front og LCR6S2 som Center og synes disse drives godt av Denon 3808. Manglet slett ikke på trykk selv i et 25kvm stort rom der jeg bodde i fjor. Bør vel nevnes at frontene bi-ampes, men uansett....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Vet dere om det har B&W har forandret mye fra den gamle 600-serien til den nye 600-serien?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil neppe kunne lese deg til hvilke recivere som kan drive hva, da de fleste spesifikasjonene er bare svada. det må prøves.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kamerat som bruker en Denon-2808 til å drive Dali Concept 8, Concept Center og Concept 2 i 5.1 oppsett. Nå har ikke Conceptene bi-wiring terminaler så har får ikke biampet frontene. Men enda synes jeg det spiller vanvittig bra.

Så Denon-2809 bør være mer en sterk nok til å drive høyttalerne dine uti fra den sammenligningen der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •