Trenger anbefaling av reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger anbefaling av reciever

Trenger en rimelig men god reciever, som har følgende ønskelige egenskaper:
    Pris: ca 4000 (gjerne mindre)
    Innganger: minimum 3 HDMI, helst 4 - må støtte passthrough av alle signaler fra 576i til 1080p/24 - TV skal oppskalere, ikke reciever.
    HD-lyd dekoding: Tja. Trenger jeg dette når jeg bruker PS3?

I tillegg hadde det vært kjekt med stereo pre-out da jeg har en C372 på 2x150 Nad-watt som jeg gjerne fortsatt vil bruke - spesielt med tanke på musikk. Dette ser imidlertid ut til å være vanskelig å finne, ihvertfall i denne prisklassen...?

Har sett på Onkyo TX-SR606 og Denon AVR-1909. Sony STR-DG820 virker også som en god kandidat, den er i tillegg billigere enn de andre to. Andre forslag? Mange HDMI-innganger og bra effekt for stereo-musikk er viktigere enn å dekode all verdens lydformater for meg (når de mangler pre-out må de i det minste kunne gi bra med power for musikk).

På forhånd takk for innspill!

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha rx-v663 er vel lurt å kikke på Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

4 256 kr over budsjettet ditt, men lei fru olga over gaten så har du nok nok ... Yamaha RX-V663 receiver Titan / Silver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    yamaha rx-v663 er vel lurt å kikke på Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

4 256 kr over budsjettet ditt, men lei fru olga over gaten så har du nok nok ... Yamaha RX-V663 receiver Titan / Silver - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Takk for tipset, har sett på denne men den har bare 2 HDMI noe som blir for lite for meg.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du kan bruke en HDMI switch for å løse ditt behov. Koster fra 298,- Clas Ohlson. (4 inn, 1 ut)

Dermed kan du se litt på f.eks. Yamaha RX-V2500 på avtorget

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også valgt yamaha. På Onkyoen så har du heller ingen mulighet til å koble på ekstra krefter om du skulle trenge det. Denonen tror jeg blir litt for puslete.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, Yamaha har alt for få HDMI-innganger på sine rimelige modeller. HDMI-switch er ikke ønskelig. Mye av poenget med en receiver - kontra en stereoforsterker som jeg har nå - var at den skulle fungere som en HDMI-switch.

Begynner å lure på om det jeg søker ikke finnes - ihvertfall i denne prisklassen. Har ikke noe surroundoppsett - og det blir vanskelig å få til i stua mi så det kommer ikke til å bli med det første heller, noe som gjør at stereo-effekt egentlig er det aller viktigste. Høyttalerne mine er disse her: Proson - Proson Conquest 6030 MK2 Skikkelig billig-greier, men låter bra på NAD'en ihvertfall. Om jeg skal bytte ut høyttalere blir det neppe noe mer lettdrevet, så effekt er viktig. Men ser jo at jeg må opp i en vanvittig prisklasse for å få en reciever som kan måle seg med min C372 på stereo-effekt... Jeg hater ukontrollert bass, så det må enten bli en billig receiver med mange HDMI og pre-out, eller en litt dyrere og kraftig en som kan erstatte C372'en fullt ut. Vil f.eks. Pioneer LX51 stå mye tilbake for NAD'en på effekt/kontroll?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer lx51 blir effekt messig noe av det samme som du har i naden. ønsker du hakket mer er det nok lx 70/71 som er tingen.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det noen lx61? når kommer lx71? Begynner å bli utolmodig nå, har et par ns-777 og har ingen forsterker...:cry:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    pioneer lx51 blir effekt messig noe av det samme som du har i naden. ønsker du hakket mer er det nok lx 70/71 som er tingen.
    Så Pioneer sine 'watt' er like pålitelige som NAD sine..? Da er det jo ikke noe problem, synd den bare har 3 HDMI inn men det får duge. Får vel selge NAD'en da, selv om det er litt synd - liker den veldig godt...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFI-messa i Trondheim i dag, og snakka da med en fra Lefdal om LX51-receiveren. Han påstod at den var blitt målt til over 220W pr kanal i stereo (8ohm), slik at den altså er kraftigere enn det som er oppgitt. Stemmer dette, er Pioneer virkelig såpass 'nøkterne' når de oppgir effekten? Kan se ut som denne blir en bedre erstatter for NAD'en enn jeg trodde....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •