Electrocompaniet på B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet på B&W

Hei med-entusiaster :-)
    Jeg har sett en Electrocompaniet AW60 tilsalgs og lurer litt på om denne i det hele tatt kan være god match til mine B&W DM683. Jeg tenkte å bruke den kun til å drive mellomtone/diskant og la Onkyoen (foreløpig) fremdeles drive bassene. Jeg har hørt at EC er relativt mørk i klangen, og det er B&W også... jeg er redd det kan bli litt for mye av det "gode".
    Selvsagt har jeg tenkt å teste ut komboen før et kjøp, men det er greit å høre med denne gjengen her inne som har så mye erfaring
    Noe annet jeg bør tenke på med denne forsterkeren, prisantydning osv?

Takker for innspill...

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg meget sterkt på. 683 krever store mengder effekt for å blomstre, og selv om EC er kjent som strømsterke forsterkere tviler jeg på at AW60 klarer å levere det som skal til. Desverre. Men utover det så er jo EC meget god match på B&W:-)

[EDIT: Leste ikke godt nok igjennom posten - ser du planlegger å benytte receiver på basselementene. Isåfall vil jeg tro at det blir en meget god match:-)]

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, høres bra ut...
    Som sagt så er planen å drive bassene med receiveren (foreløpig) og den skal jo yte 2 x 130 (skryte)watt, allerede i dag synes jeg Onkyoen driver 683ene bra i bi-wire mode.

Jeg kunne tenkt meg å prøve EC ihvertfall, bare for å ha prøvd det liksom. Hvis det funker dårlig får jeg bruke den på bakhøyttalerne eller brokoble den til senteren ;-)

PS! Har du noen peiling på prisantydning?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •