Denon 2808/Ikon8 - ingen bass, skurring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2808/Ikon8 - ingen bass, skurring

Hei,
    Endelig fått tak i Ikon 8 til min Denon 2808. Gledet meg som en unge til å koble opp dette, men dagen idag har gått fra solrik og varm til grå og regnfylt.

Uansett kilde eller kanal får jeg ingen bass fra høytalerne, kun en ivrig diskant og masse støy/skurr. Prøvde vokal2 og ikon2 også for å eliminere høytalerne. Selv med bare en ikon2 får jeg skurring og ikke antydning til bass.
    Har ikke overdrevent mye greie på teorien rundt reciever/forsterker men skal ikke min 2808 med oppgitt 7x110w kunne drive selv en liten bakhøytaler?
    Kan nevne at mellomtone/bass kjennes ut til å vibrere, men ikke mer

Selv mistenker jeg at forsterkeren av en eller annen grunn står med "bremsen på" og dermed hindrer de større elementene i å få nødvendig effekt. Kun antydning da jeg ikke har allverdens greie på denne vitenskapen.

Håper noen kan hjelpe meg, da anlegget nå setter en dyster stemning over stua
    Trenger dere mer info bare spør så skal jeg prøve å svare!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slikt skal du ikke oppleve selv med den minste receiveren du kan oppspore...

Kun en gang har jeg opplevd noe slikt og det var for lenge siden med PC-lyd der jeg hadde kjøpt en kabel på Biltema som ikke var helt god. En analog signalkabel. Har du sjekket disse? Vri på kontaktene, eller prøv noen andre hvis du har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •