Nakamichi PA-7 og B&W 800-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nakamichi PA-7 og B&W 800-serie

Skal snart kjøpe meg et par 804 eller 803 og er ute etter en god effektforsterker til disse.

Har muligheten til å kjøpe en Nakamichi PA-7 nå, så jeg lurer på om noen her har prøvd denne kombinasjonen?

Hadde vært veldig fint å få noen meninger om denne kombinasjonen!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det bør fungere fint, men har kun hørt den på større infinity høytallere .

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det snakk om en STASIS mkI eller II?
    Det er en vesentlig forskjell i håndtteringen av store laster mellom modellene. Det var for to års tid siden ganske mye omtale rundt disse forsterkerene, da ofte nevnt i samme vending som elektrostater.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en mk1, så jeg tenker litt på det du sier om tunge laster. Men 803 og 804 går vel ikke så lavt i impedans at den vil få problemer? Fosterkeren bør jo også ha greit med krefter til å drive disse.

Har vel lest det meste som står her på forumen om Naka'en, men som du sier er det mest i sammenheng med elektrostater. Så det hadde vært fint om noen vet litt om hvordan den fungerer med andre, relativt store høyttalere, spesielt B&W.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josmag
    Det er en mk1, så jeg tenker litt på det du sier om tunge laster. Men 803 og 804 går vel ikke så lavt i impedans at den vil få problemer? Fosterkeren bør jo også ha greit med krefter til å drive disse.

Har vel lest det meste som står her på forumen om Naka'en, men som du sier er det mest i sammenheng med elektrostater. Så det hadde vært fint om noen vet litt om hvordan den fungerer med andre, relativt store høyttalere, spesielt B&W.
    ALLE B&W høyttalere har en vanskelig impedanse... Alle golvstående i 800 serien burde "fores" med en forsterker som er 100% stabil minst ned til 3ohm.!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle golvstående i 800 serien burde "fores" med en forsterker som er 100% stabil minst ned til 3ohm.!
    Jeg er klar over at de ikke er spesielt lettdrevne, men 3 ohm er jo ikke VELDIG lavt.. Trodde det var ned mot 2 ohm den fikk problemer. Noen som vet?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke om du har kjøpt den, men isåfall så ka det jo være av interesse for andre lesere.

Hifisentralen - NAKAMICHI PA7 + *pre ta en titt her for litt info om Naka'en...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •