denon avr 2809.. dure..surre lyd i høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denon avr 2809.. dure..surre lyd i høytalere

hei har kjøpt en denon avr 2809.. etter den ble koblet til og kalibrert. så får eg en iriterende dure\surrelyd i sub utgang og pre outtil fronter. kjører to stk nad blokker til fronter. så virker som det kommer i signal kabler. det er samme lyd selv om eg tar av lys. og kabler er av god kvalitet. hadde ikke noe problem med dette på min pioneer vsx-ax4avi. samme kabler og suber osv koblet likt. hadde ikkre samme problem med den.

noen som har noen forslag ? eller er bare denon dårligere på dette? og hva kan eg gjøre for og få vekk.

forsterker er helt ny. og i følge butikk den første som ble levert

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjenn ingen som har slik lyd i sub og høytalere som går ut gjennom pre out? og har et godt råt. prøvde med støy filter til bilstereo. funket ikke samme lyd.

er denon dårlig på slikt siden eg ikke har hatt det på tidligere forsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er anlegget koblet opp mot kabel-tvnett?
    I såfall, trekk ut antenneledningen og sjekk om summingen forsvinner da.

Dersom dette hjelper, bytt til kabel med galvanisert skille.
    Dette har løst samme problem for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sub koblet via pre-out, men ingen during... (Har ikke kabel tv, men kjenner flere som har fikset tilsvarende problem med løsning over.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke kabel tv . men lyse fiber. den går i kat 5 kabel. kan den gi støy fra seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Tror ikke det. Mener det er et Coax problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Kanskje?

kan det være noe så lattelig enkelt som at du har signal kabler liggende parralelt eller sammen med strøm kabler? hvis ja, kan du skille disse så godt det går og se. kan hende den nye forsterkern din er veldig følsom for 60Hz strømmen?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

du sier at dure lyden kom etter kalibrering? stemmer dette? var lyden fin før kalibrering? Det kan hende at det har skjedd noe tull idet du kjørte setup. At den satt opp lyden betraktelig i disse kanalene.

Hvis ikke så virker det som det er kabelstøy, det er det mest vanlige...

lykke til og god jul

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne på hifiklubben, og da hjalp det hos meg.
    Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

Om det ikke hjalp kunne jeg levere den tilbake sa de i butikken.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalokoey
    hei har kjøpt en denon avr 2809.. etter den ble koblet til og kalibrert. så får eg en iriterende dure\surrelyd i sub utgang og pre outtil fronter. kjører to stk nad blokker til fronter. så virker som det kommer i signal kabler. det er samme lyd selv om eg tar av lys. og kabler er av god kvalitet. hadde ikke noe problem med dette på min pioneer vsx-ax4avi. samme kabler og suber osv koblet likt. hadde ikkre samme problem med den.

noen som har noen forslag ? eller er bare denon dårligere på dette? og hva kan eg gjøre for og få vekk.

forsterker er helt ny. og i følge butikk den første som ble levert

mvh
    Jeg kjører selv en 2809 som pre-amp, og har ingen during av noe slag, så det er nok ikke et generelt Denon-problem.

En ting du kan prøve (hvis du ikke allerede har gjort det) er å koble vekk alle andre tilkoblinger enn høyttalere og NAD-blokker, og se om duringen forsvinner. Gjør den det, så er det bare å koble til komponenter igjen til det begynner å dure, så vet du hva årsaken er.

Du kan også prøve å trekke ut støpslet til alle andre apparater som er koblet til samme strømkurs som receiveren for å se om noen av de genererer støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testet 2809A for en mnd siden

Leter for tiden etter en ny reciver og i den sammenheng lånte jeg med meg en Denon 2809A forsterker hjem, og opplevde det samme som du sier her...
    Når bakhøytaler'ne egentlig skulle vært stille, så var det susing i disse, faktisk værre enn med min gamle Denon 3800, og har kun koblet om bakpå forsterker, alt av kabler er likt som mitt gamle oppsett.
    Dette med støy i bak kanaler (blir også endel susing når det er stille i bak kanalene, men står på mye lyd, altså i "sangbytte" når jeg hører musikk, eller i stille stunder når jeg ser film) samt at jeg syns on-screen oppsettet til Denon er skrekkelig dårlig gjorde at jeg foreløpig har utsatt oppgradering...

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette så kan det virke som du har benyttet feil utganger når du kjører 5.1
    Det skal være to bestemte utganger, akkurat som når en kjører 6.1. Kan være problemet. Er mulig at denne ombyttingen ville gitt null lyd i det ene tilfellet.

Var det mulighet for støy på kablingen da du testet twg76?

hvis ikke så kan det virke som det er en feil på noen av reciverne i denne serien. Prøv
    En ting du kan prøve (hvis du ikke allerede har gjort det) er å koble vekk alle andre tilkoblinger enn høyttalere og NAD-blokker, og se om duringen forsvinner. Gjør den det, så er det bare å koble til komponenter igjen til det begynner å dure, så vet du hva årsaken er.
    (sitat: torsteinvh)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •