Er i ferd med å gjøre en del endringer i hjemmekinoen, som pt. består av følgende:

Panasonic TH42-PA20 (plasma) (ny)
Pioneer VSA-E07 (5x100W)
Pioneer DV-668 (DVD - SACD, DVD-A) (ny)
Tannoy 611mkII (front)
Tannoy mC (senter)
Tannoy m2 (surround)

P.g.a. en feil på min ECI-3 (som ikke er reparert ennå) vurderer jeg å refokusere bort fra "stueanlegget" som giver av best lyd, og satse midlene rundt hjemmekino. I utgangspunktet vil jeg da flytte ned mine Audiovector C2, og bruke Tannoyene med reparert ECI-3 (kun for å ha noe lyd i stuen). Disse vil suppleres med et ytterligere par C2 (som surround) samt en Audiovector AVC (senter) og evt. en C-Sub som alle er på salg hos OHC. Jeg har allerede kjørt C2 istedenfor 611 et par dager, og liker veldig godt transparens og klarhet, kombinert med en bassgjengivelse jeg ikke har hørt før (p.g.a. "bassdød" stue), når jeg ser DVD. Utfordringen er at jeg ønsker å benyttet meg i større grad av multikanal på SACD/DVD-A (har fått blod på tann etter å ha kjøpt Bob Dylan bokssettet), samt vanlig CD, MEN på musikk er E07 på ingen måte så god som på hjemmekino. Det jeg ønsker å gjøre er derfor å supplere denne tenkte setupen:

Panasonic TH42-PA20
Pioneer VSA-E07 (utgår)
Pioneer DV-668
Audiovector C2 (front)
Audiovector AVC (senter)
Audiovector C2 (surround)
Audiovector C-Sub (subwoofer) (dersom tilgjengelig)

med en mer musikalsk pre/power-combo. Jeg ønsker IKKE receiver, da jeg vil beholde muligheten for separate forbedringer. Har tidligere hatt Rotel kombinert med Tannoy, som fungerte bra og har noe av de samme karakteristika som evt. Rotel/Audiovector, i og med at C2 i likhet med 611 har forholdsvis høy følsomhet (91 dB). Er det noen som har tanker om hvordan f.eks. rsp1068/rmb1075 ville fungere opp mot over nevnte høyttalere? Ville den gi meg kvalitet på det musikalske jeg er ute etter? Evt. innspill på alternativer i samme prisklasse (ikke høyere!!!)?

Som et lite PS er tanken (på sikt, ved evt. påbygning og separat kinorom) å utvide denne kombinasjonen til 7.1 ved bruk av M3 som fronthøyttaler med separat poweramp for disse, slik at musikk kommer enda mer i fokus..