Denon AVR-4308 + Denon DVD 2500BT (Blu-Ray) – Bildekonvertering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-4308 + Denon DVD 2500BT (Blu-Ray) – Bildekonvertering

Har en Panasonic TH50PX70 tv som er HD ready (ikke full HD).
    Ønsker da å bruke bildekonverteringen i Denon 4308 istedenfor i Denon 2500BT (Blu-Ray).

Men når jeg kjører 1080P fra 2500 (Blu-Ray) så får jeg 1080P frem til skjermen (skjermen klarer 1080P signaler men konverterer til 7250P).
    Konverterer ikke 4308 ned signalet til 720P?

Kjører jeg for eksempel 576i fra spilleren med vanlig DVD så konverterer 4308 opp til 720P.

Dette er hva jeg har satt bilde innstillingene i 4308 til:
    Manual Setup - HDMI Setup - i/p Scaler: A to H & H to H
    Manual Setup - HDMI Setup - Resolution: 720P
    Source Select - HDP – Other – Video Convert: ON

Er det noen innstillinger som jeg har glemt?
    Noen som kan hjelpe meg?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er litt usikker på det der, men har forstått det slik at den bare konverterer opp signaler.
    Har selv en Samsung LE52A656 som er full HD slik at jeg har ikke studert det der noe. Mener å huske at jeg har stilt inn min til det samme. Bortsett fra at jeg satte1080p der du har satt 720p. Dette medfører jo at jeg opp skalerer alle kildene mine før de går til tven.

Det er sikkert ting i oppsettet jeg ikke har fått med meg, men kan ikke huske mer en det du nevner i farten.

EDIT: Kanskje jeg skal se litt mer i bruksanvisningenops:

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Valo. Hyggelig å høre fra andre som har samme Denon komponenter. Har lest side opp og side ned i bruksanvisningen men finner ikke noe som sier at 4308 ikke konverterer ned.
    Merkelig hvis den ikke gjør dette ettersom både tv'n og Denon 2500BT klarer dette med ned konvertering av bilde signaler.

Ikke noe stort problem egentilig, men på papiret så skal den som sitter i 4308 være den beste av de tre på bildekonvertering.

Har samme resultat hvis jeg kjører 1080P fra min vanlige DVD spiller Denon 3930. 1080P rett til skjerm men 4308 oppkonverterer hvis jeg kjører 576i.
    Men her kjører jeg 720P fra 3930 ettersom denne har Realta bilde konvertering. Skal være bedre en Faroudja som er i 4308.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Må bare si at bruksanvisningen er ikke den beste, den forteller hva du kan gjøre JA, men ikke hva som skjer og hvorfor. Så for oss som ikke har full oversikt er det litt vanskelig.

Kjøpte 2500bt fordi jeg selv mente at å koste på noe mer i spilleren var bortkastet da jeg hadde 4308. Dessuten klarte jeg ikke å vente lenger på BD formatet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •