Hjelp: Stereo som kan intregeres i hjemmekino. :S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Stereo som kan intregeres i hjemmekino. :S

Hei. Jeg hadde meg en Xindak XA6950 for en stund tilbake. Denne drev jeg AudioPro Blue Diamond v2, AudioPro Black Pearl v2, B&W 804S og B&W DM683 som siste HT. Dette med krem lyd på alle HT.
    Gikk der i fra til Pioneer VSX-LX70.
    Har nå et par Usher CP-6371. Ble ikke 100% fornøyd med lyden i Usherne på Pioneeren. Så jeg lånte hjem min gamle Xindak, å svosj.... der var lyden

Så nå vet jeg at jeg må ha meg stereo til musikk lytting.
    Da jeg ikke vil kvitte meg med surround lurer jeg på om det går å intrigere en stereo forsterker i hjemmekinoen?
    f.eks: LX70 + Effektforsterker (med RCA og XLR) + Forforsterker.
    Der LX70 kobles via RCA og Forforsterkeren kobles via XLR.
    er dette mulig

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse gjorde vel dette med rx-v1800, Parasound P3 og JC1
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiophile.no

Eller kjøper en av disse forsterkerne med prosessorinngang som når aktivert vil funke som en effektforsterker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det jeg trenger er en integrertforsterker eller en forforsterker med prosessor inngang?

Men, midlertidlig.... Kan jeg kjøre høytalerne på Xindak med CD spiller på Input1, og fra pre out på Pioneer på Input2. Så bare sette volume på Xindak til f.eks 30 når jeg bruker Pioneern?
    Vil dette ødelegge inngangen på Xindak? (For høyt signal inn)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint, men er ekstra jobb.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller anbefalt eg å finne enten en integrert eller et pre/effekt sett med prosessorinngang.'

Da slipper du å tenke på å sette volum, og så slipper du at signalet går gjennom to forforsterkere. Først blir det behandlet i receiveren, og deretter i enten integrert eller pre, dette kan, merk kan, medføre trøbbel.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200 har en Home Theatre inngang som er dedikert til fronthøytalerne dine.Har du en pre out på reciveren din, kobler du bare den til H200 og vips...High End stereo, med 200 watt på frontene når du spiller kino..

Dett er HELT sinnsykt, og i kombo med pioneers, så skal jeg love deg du får en opplevelse du ikke kommer til og glemme. Er prisen litt i stiveste laget? Så kommer det en H100(lillebror)nå om ikke lenge..Denne har også den inngangen, men den har også en USB dac..fiffi ting..dacen får mp3 i 192kb til og høres altfor kult ut..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ville heller anbefalt eg å finne enten en integrert eller et pre/effekt sett med prosessorinngang.'

Da slipper du å tenke på å sette volum, og så slipper du at signalet går gjennom to forforsterkere. Først blir det behandlet i receiveren, og deretter i enten integrert eller pre, dette kan, merk kan, medføre trøbbel.
    Enig i denne anbefalingen fordi det er tungvindt å bruke en vanlig integrert til dette. Men så vidt meg bekjent er det vanlig at signalet går igjennom forforsterkeren også ved bruk av prosessorinngangen. F.eks. Hegelen kjører volumet til maks, signalet går fortsatt igjennom 2 forforsterkere til surroundbruk.

En vedlig praktisk og elegant løsning er det uansett.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde at de fleste gjorde det slik at de koblet forbi hele forforsterkeren jeg. Så dum kan en være

Jeg hadde selv en passiv pre og effekt tidligere, det er i utgangspunktet bare en inngangsvelger og et potmeter. Dette sto til fullt når jeg så film, men det var noe upraktisk i forhold til den løsningen som kom lenger oppi her.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Merk at dette skulle bare være en midlertidlig løsning til jeg har funnet meg noe med prosessorinngang.

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hegel H200 har en Home Theatre inngang som er dedikert til fronthøytalerne dine.Har du en pre out på reciveren din, kobler du bare den til H200 og vips...High End stereo, med 200 watt på frontene når du spiller kino..

Dett er HELT sinnsykt, og i kombo med pioneers, så skal jeg love deg du får en opplevelse du ikke kommer til og glemme. Er prisen litt i stiveste laget? Så kommer det en H100(lillebror)nå om ikke lenge..Denne har også den inngangen, men den har også en USB dac..fiffi ting..dacen får mp3 i 192kb til og høres altfor kult ut..
    Har sett litt på denne ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Men så vidt meg bekjent er det vanlig at signalet går igjennom forforsterkeren også ved bruk av prosessorinngangen. F.eks. Hegelen kjører volumet til maks, signalet går fortsatt igjennom 2 forforsterkere til surroundbruk.
    Dette varierer. Noen forsterkere med prosessorinngang opererer etter prinsippet "unity gain", der volumkontrollen går til et fast, høyt nivå. Gjerne 0dB. De fleste britiske produsentene opererer på denne måten, og er også gjerne preget av at prosessorinngangen blir definert/konfigurert i en oppsettmeny e.l.

Andre forsterkere har prosessorinngang etter bypass-prinsippet, der et rele v. inngangen sender den direkte til utgangen (pre-out) utenom volumkontrollen. Ved slike løsninger er det vel også vanligvis dedikerte fysiske innganger som er prosessorinngang. Eksempler på denne varianten som jeg har prøvd er forsterkere fra Denon og Parasound.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også se etter en Krell kav 400xi har også denne funksjonen og 2x200watt til rådighet.

Har selv brukt denne en kort periode i et hjemme kino oppsett og det fungerte svært bra.

Den blir i dag brukt i et rent stereo oppsett da jeg valgte og kvitte meg med surround anlegget.

Disse har jeg sett gå gunstig på brukt markedet.

Men det er jo ganske mange av de nyere integrerte som kommer med en slik funksjon, så burde være mulig og finne en som passer din smak.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo P3, har denne "prosessorinngang"?
    * External processor send and receive loop <-- ?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Hei. Jeg hadde meg en Xindak XA6950 for en stund tilbake. Denne drev jeg AudioPro Blue Diamond v2, AudioPro Black Pearl v2, B&W 804S og B&W DM683 som siste HT. Dette med krem lyd på alle HT.
    Gikk der i fra til Pioneer VSX-LX70.
    Har nå et par Usher CP-6371. Ble ikke 100% fornøyd med lyden i Usherne på Pioneeren. Så jeg lånte hjem min gamle Xindak, å svosj.... der var lyden

Så nå vet jeg at jeg må ha meg stereo til musikk lytting.
    Da jeg ikke vil kvitte meg med surround lurer jeg på om det går å intrigere en stereo forsterker i hjemmekinoen?
    f.eks: LX70 + Effektforsterker (med RCA og XLR) + Forforsterker.
    Der LX70 kobles via RCA og Forforsterkeren kobles via XLR.
    er dette mulig

hegel h 200 kan drive dine høytalere om du har preout på pioneeren din..så da blir det skikkelig fet lyd på frontene dine til musikk og hjemmekino...dette er en sinnsyk kombinasjkon som jeg vet fungerer sinnsykt bra......men dyr....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Parasound Halo P3, har denne "prosessorinngang"?
    * External processor send and receive loop <-- ?
    Nei - NC2100 har. Se oversikt her.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0