Cav A8M

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Cav A8M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cav A8M

Har endelig fått fruen med på nytt surroundanlegg i stuen. Må si jeg er fristet på Cav A8M, da jeg liker både designet og det jeg har funnet av info på nett om denne. Ser den selges på komplett.no nå for 3995,- Er litt usikker på alderen og mangelen på innganger, bla hdmi. Er dette et fornuftig kjøp, eller bør jeg heller putte pengene mine i en "snillere" forsterker - som er mer up-to-date? Takknemlig for innspill... :-)

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare informere om at denne forsterkeren pleide å gå til rundt 15 tusen, så å få denne til 4000 er et røverkjøp. Men burde kanskje fortelle deg at den er mye større enn den ser ut på bilder, tenker da på fruen din som kanskje ikke blir like entusiastisk når du drar den i hus den har også utrolig mye krefter, men som du sier mangler den jo det siste av tilkoblinger osv, så om dette er viktig for deg er det kanskje ikke et godt kjøp allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt forskjellige tilbakemeldinger på denne, ofte avhengig av ørene og "profesjonalieteten" til brukerene.

På lydkvalitet har den fått gode skussmål såvidt jeg har sett, med trekk for brumming i høyttalerene som noen opplever som irriterende. Denne brummingen skal visstnok bare oppleves ved lavt volum.

Men siden du endelig har fått fruen med på å sette opp surroundanlegg i huset tipper jeg du ikke får lov å dra inn de største høyttalerene Har du da egentlig bruk for ett kraftverk på 35kg, som ikke er så mye mer enn en kraftig forsterker med dekoding av surround formater?

Jeg ville vurdert behov og kanskje kjøpt en mer fremtidsrettet forsterker som takler HDMI switching og muligens også sette krav at de nye HD-Audio formatene skal støttes. Da får du også med romkorreksjon som kan være veldig nyttig når du setter opp anlegget, og vil sikkert hjelpe deg å få mer ut av surround enn CAV forsterkeren vil kunne.

SKal du ha samme kraft i en slik forsterker koster det naturligvis mer, eller du kan begynne med en litt billigere en som Yamaha RX-V663 eller Onkyo 606. Da kan du legge inn en effekforsterker senere om behovet skulle melde seg.

Førprisen på 15k skal du ta med en klype salt da disse gikk for rundt 6k på netthandelen i fjor sommer.

Alt i alt blir det din avgjørelse på hva du trenger.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flott produkt!

Kjempeprodukt til prisen i forhold til ytelse, men er et OLDTIDSPRODUKT når det kommer til tilkoblinger og ikke minst innstillinger og justeringsmuligheter.
    denne har like lite instillingsmuligheter som min første Prologic sak som jeg kjøpte i 1991/92.
    kan ikke anbefales til de som ikke vet hva dette er og som heller burde kjøpe seg en mindre og nyere reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke fall for fristelsen!

Jeg anbefaler deg å IKKE falle for fristelsen! Hadde selv denne forsterkeren til testing, og først og fremst: Den har BETYDELIG egenstøy, i form av "transformatorduring", som er uavhengig av volumkontroll. Rådene som forteller om hvordan man blir kvitt denne duringen/brummingen stemmer bare delvis. Du får mindre støy, men den blir ikke helt borte. Dessuten mister man mye annen lydinformasjon i jakten på å bli kvitt støyen. Så over til byggekvalitet: Det hele ser temmelig tøft ut, med 35 kilo i egenvekt, stilrent og puristisk. Vel, høyttalerterminalene går opp i liminga når du skal stramme dem, dvs selve skruknotten løsner fra metallpluggen som er gjenget inn i terminalen. Dessuten risikerer du at når du drar ut coax-kabelen fra fekt LFE utgangen, følger deler av kontakten med pluggen. Det er rett og slett BILLIG, og hvordan de har kunnet ta 15000,- for denne er meg et stort mysterium. Jeg har lagt ut advarsler om denne forsterkeren på Komplett men de har fjernet omtalen min, uvisst av hvilken grunn.
    Selve lydkvaliteten er helt ok, men ikke noe mer.
    Så er du ihvertfall advart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Hadde vel en magefølelse som sa det samme. Men synest det er artig at den fortsatt selges. Fikk med meg at den passerte 5000 i går på netthandelen, så det er kanskje en som føler seg lurt i dag :-) takker for tipsene!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte trafo støyen på disse. Men det er vel og merke ikke alle det gjelder. Noen av dem summer temmelig høyt og er etter min mening ikke brukanes i en stue. Men igjen så kan man være "heldig" å få en som er musestille. Noe jeg har fått

En lav susing i høyttaleren er det på alle disse men den er tilgjengjeld såpass lav at den ikke blir et problem. (For meg ihvertfall) Den er konstant så om man øker volumet legger man ikke merke til det lenger.

Kvalitets følelsen er utvilsomt meget bra. Den er solid som fy og ser unektelig tøff ut. Kjenner ikke til problemet med løse terminaler og RCA plugger som detter ut. Såvitt meg bekjent har ikke denne forsterkeren LFE utgang.

Den er ingen Surround Konge når det kommer til funksjonalitet. Men det er heller ikke poenget. Det blir som å si at en NAD stereo forsterker er som en steinalder forsterker fordi den kun har en volum knott. Er lissom det som er hele poenget med disse. De skal være enkle, kraftige og levere god lyd i form av musikk. Film lyd er en bonus

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har den versjonen uten video inn\utganger, vet ikke hvor mye forskjell det er på disse 2 på lyd siden, men jeg er meget fornøyd, bi amper frontene så de får 2x 380 watt og da har jeg stål kontrol på ekstremt høyt volum. Jeg fatter ikke helt hvordan de kan selge disse så billig. har sett den på enkelte steder til 16 000,- mulig det dreier seg om pirat kopierte produkter? vet jo kineserne er glad i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sprengt utgang

noen som har tegninger til cav a8m?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kun har en sjangse der. Og det er å presse ut av JWS International AB , hvem som faktisk har laget forsterkeren. (fabrikken) For så å ta kontakt med dem direkte.

Knallfint hvis du klarer å få tak i denne informasjonen å dele det med oss her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •