Dali 400 og NAD T742 med Argon 12" sub. Large eller small?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 400 og NAD T742 med Argon 12" sub. Large eller small?

Har et par gamle (men gode!) Dali 400 (1994 ca.) høyttalere som jeg har kobla opp mot en eldre NAD T742 reciever. (+ Dali 1001 bakhøyttalere). Har en Argon 12" sub (HiFiklubbens eget merke) tilkoblet også. Har satt subben til klokka 12 og satt deling på 80HZ på selve subben. Jeg får ikke satt deling på reciever, men jeg mener bestemt at NAD T742 deler på 80HZ. Problemet mitt er om jeg skal sette Dali´ene foran som large eller small? Hører ikke stor forskjell, men hvis jeg setter de til large vil de da spille under 80 HZ eller ikke? Hvis jeg setter den til small, vil da bare subben spille fra 80HZ og nedover?

Noen?

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, settes de i small vil alt under 100hz gå til suben. I large vil de den gå ned til 20hz på reciveren

Se side 17 i manualen

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei, settes de i small vil alt under 100hz gå til suben. I large vil de den gå ned til 20hz på reciveren

Se side 17 i manualen
    Dette er feil. Kan virke slik i manualen at det er riktig, men i går prøvde jeg å sette main til large samt sub=on samt at jeg slo av subb´en. Hørte da tydelig at Dali´ene ikke spilte mye bass. De gikk ned til 100HZ men ikke under. Så noen stor forskjell mellom large og small hører ikke jeg i hvertfall. Merkelig egentlig. Skulle tro at Dali´ene spilte under 100HZ så lenge de står som large, men det gjør de KUN hvis sub=off. Hadde vært kjekt å latt Dali´ene også spilte de dype toner sammen med sub. Går sikkert ikke på denne reciveren. Mener det gikk på en Denon jeg hadde en gang. Også litt merkelig at den sender alt under 100Hz til sub? Pleier ikke delefrekvensen være lavere f.eks 80HZ? Setter jeg sub´en til 100HZ deling så spiller den selvsagt høyere, men problemet er at jeg hører lettere hvor sub´en står pga høyere HZ. Setter jeg den til 80HZ vil jeg få en gleppe på 20HZ eller er jeg på bærtur nå?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •