Anbefalt forforsterker til Vincent SP-331.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer terion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt forforsterker til Vincent SP-331.

Jeg er ute etter en forforsterker til min Vincent SP-331, har en Pioneer 7 kanals forsterker jeg bruker når jeg ser film, men kunne tenke meg en billig men god forforsterker til å styre Vincent'n når jeg vil bare bruke stereo, gjerne brukt.
    Hva bør jeg se etter?

Er det noen forforsterkere som legger seg "passive" slik at jeg kan kople surroundforsterker/prosessor inn i en forforsterker, som står koplet til effektforsterker? så signalene går bare rett igjennom?

Er Paradigm monitor9 (9semk3) som står koplet på Vincent'n.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den perfekte løsningen for deg vil jeg anta er en Parasound New Classic Model 2100.

Can add to an existing surround system to upgrade analog 2 channel sound
    • Connect your 2 channel analog sources to the Model 2100 instead of to your surround receiver
    • Connects to surround receiver’s L, R, Sub line out jacks & to power amp’s input jacks
    • Blends seamlessly into surround system, automatic pass-through when turned off
    • Bypass input can be selected by remote
    • Creates a mono sub channel output for 2 channel analog sources
    • Analog bass management, low pass filter, adjustable 20 Hz - 140 Hz
    • Separate output jacks for full range (large speakers), 80 Hz high pass filtered (small speakers)
    Dog, den er jo ikke gratis sånn sett. Spørs om du finner så mange på bruktmarkedet heller, siden det rett og slett virker dumt å kvitte seg med den når man først har fått den :-D

Veil pris 5990,-

DrE

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Se også her for oversikt: audiophile.no

Sikkert ikke helt oppdatert. Densen B-200 dukker av og til opp rimelig.

Newcomer terion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NewClassicen er igrunn ganske det jeg ser etter, en veldig god kandidat. Dvs, den er foreløpig den eneste kandidaten. Hehe.
    Må overveie løsningene nøye, da jeg har driti meg ut for mye i det siste på kjøp av "feil" vare for min smak/bruk.

Må føye til at første gang jeg hørte lyden til Vincent'n min i går, har hatt den i over fire måneder hvor den har liggi stort sett bare hos Neby. Den gjorde en god jobb med å mate Paradigm med strøm og signal. Nå var det endelig gøy å høre musikk igjen, tross den går igjennom en receiver. Hadde helt glemt hvor gøy det er med musikk på Paradigmene mine når de blir drevet skikkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •