en bra forsterker til oppsettet mitt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

en bra forsterker til oppsettet mitt!

hei, er ganske så ny på alt av HIFI og ble rådet med å spørre om hjelp her
    det jeg lurer på hvor sterk eller hvor bra forsterker jeg trenger til dette oppsettet;
    - Dynavoice M-85 fronthøytalere
    - Proson 300 Watt 10" Subwoofer
    - Dynavoice Challenger C-6
    - Dynavoice Challenger S-6

regne sånn cirka jeg vil ha det, vil kjøpe fronthøytalere først, og oppgradere senere! jeg skal kjøre Xbox 360,hd-dvd og ganske så fin flatskjerm. så dette er mest for film,spilling og musikk!

men tenkte disse forsterkerne, men hvem holder målet? er det vits å kjøpe gigantisk forsterker?

- Yamaha RX-V461
    - Yamaha RX-V463
    - Yamaha RX-V661
    - Yamaha RX-V663
    - Pioneer VSX-915-S
    - Onkyo TX-SR505E
    - DENON AVR-1708

Digger Yamaha, disse jeg har blitt anbefalt, faller mest for de 2 første som hørtes ut som veldig bra forsterkere, etter min menning vet ikke hva andre mener?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Du får aldri for stor forsterker!Heller legg mere penger i en forsterker nå så du kan oppgradere høyttalere senere uten å måtte kjøpe ny forsterker da.

Yamaha kan anbefales, har det selv og har hatt en mindre en før som jeg brukte på dynavoice og det er en god match lydmessig hvertfall.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse bra alternativer der..Men for all del ikke glem harman..
    Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med kingkong, kjøp størst mulig du kan ha råd til, ingen av de du har listet opp her er noe for kraftig, ville selv kjøpt noe større for fremtidig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, men har en maks budsjett å bruke på cirka 5500kr. men er det vits å spytte inn i en effektforsterker senere? eller holder det med en forsterker til 5500kr til det oppsettet? tenkte Yamaha RX-V663 vil passe bra? noen som har erfaringer med forsterkeren?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vi snakker mellomklasserecievere vil det i de fleste tilfeller forbedre lydbildet om man kobler til ett ekstra effektrinn. Men om det er et absolutt must? hetl avhengig av eieren av anlegget.

Yamaha er særdeles snasne saker. Har selv en 1800 som jeg er storfornøyd med, men du har kanskje fått med deg at yamaha kommer med nye modeller nå og fremmover? Et lite tips kan være å vente litt til, for det vil garantert kommer endel 1800 på brukt'n og mot normalt vil prisen ligge på rundt 6000kr. Om budsjettet ditter kr 5500 vil det så absolutt lønne seg å legge til rundt kr500 om du får tak i en 1800.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hørte rykter om det venter spent, sjekker finn.no hverdag :P men som sagt klør i fingra med å kjøpe en yamaha 663 til 3850kr :P men men.. er det verdt å vente syntes dere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •