Onkyo 606 vs Denon 1909 vs Sony ES2400 vs VX663 vs Pioneer 1018

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 606 vs Denon 1909 vs Sony ES2400 vs VX663 vs Pioneer 1018

Hei!

Skal kjøpe en reciver med HD-lyd i morgen og sitter igjen spesielt med Onkyo 606 og Denon 1909 i min prisklasse, men det finnes mye å velge i.

Ut ifra "reklameteksten" ser de to overnevnte veldig like ut. Har lest mange tester av 606 som stort sett alltid er bra, men aldri sett noen test av Denon sin.

Er det noen som har sett disse to opp mot hverandre?

Ser også at det kommer nye recivere fra Sony, bla ES2400 som Netshop selger. Disse finner jeg ingenting om, hverken på Sony sine sider eller på forumer. Noen som vet noe om denne?

Vurderer også VX663 fra Yamaha og Pioneer 1018.

Anlegget mitt består av SA gulvstående, SA senter (minste serien) og en JBL 10" bass.

Kjøper også i morgen Mitsubishi HC5500 projector.

Det som er viktig for meg er; best mulig romkorreksjon, gjennomgang av HDMI(skal koble PS3 til reciver og derfra til projektor) og god nok effekt. Utgang til effektforterker er et evt. pluss da mine nåværende høyttalere ikke trenger mer guffe.

Har i dag en HK 235.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1909 er nok ganske bra:

Denon AVR-1909 review - whathifi.com

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan displayet i Pioneer VSX-1018AH dimmes helt ?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Kan displayet i Pioneer VSX-1018AH dimmes helt ?
    Det er 4 forskjellige nivåer på displaystyrke; "slått av" er displayet og alle lys borte. Bortsett fra lys i powerknappen(blått) og master volum dimmet ned til det svakeste....

Se vedlagte bilder...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Det er 4 forskjellige nivåer på displaystyrke; "slått av" er displayet og alle lys borte. Bortsett fra lys i powerknappen(blått) og master volum dimmet ned til det svakeste....

Se vedlagte bilder...
    Ok, thanks Rart at de ikke har dimmet powerknappen også

Mastervolum blir midlertidig sterkt lys igjen hvis du justerer volumet sant ?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, thanks Rart at de ikke har dimmet powerknappen også

Mastervolum blir midlertidig sterkt lys igjen hvis du justerer volumet sant ?
    Jepp, displayet slåes på når volumet justeres for så å forsvinne når man er ferdig...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du handler så må du sjekke impedansen til høyttalerne dine så du ikke driter på draget der. Pioneer'en tåler ikke under 6ohm nominell som et eksempel. Under der og receiveren blir ødelagt fikk jeg beskjed om fra Pioneer. Derfor blir det ikke det på meg. Vil ha litt mer frihet i valg av høyttalere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Før du handler så må du sjekke impedansen til høyttalerne dine så du ikke driter på draget der. Pioneer'en tåler ikke under 6ohm nominell som et eksempel. Under der og receiveren blir ødelagt fikk jeg beskjed om fra Pioneer. Derfor blir det ikke det på meg. Vil ha litt mer frihet i valg av høyttalere.
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Gurba
    Spurte Pioneer om 1018 kan drive 4ohms høyttalere og fikk dette svaret:

4 ohms høytalere blir fortunge for VSX-1018 å drive.
    VSX-1018 klarer max av 6 ohms som front høytalere.
    4 ohms høytalere vil ødlegge forsterkeren.

Mvh.
    Pioneer Support.

Regner med at med max 6ohm så mener de minimum 6ohm.

Dette er bare tull! Snakket også med Pioneer om dette,da mine patos høytalere også er 4ohm! Fikk det samme svaret som du,men han jeg snakket med,hadde egentlig ikke peil i det hele tatt! Så fikk jeg nr til deres serviceavdeling,og snakket med en fyr der! Han sa at de hadde aldri fått inn noen recivere,med brente utganger pga. bruk av 4 ohms HT! Har selv hatt mine HT siden jul nå,og det spiller som bare det,og han sa også at det er bare å spille i vei! Den kutter også selv,hvis du kjører den for hardt! Du merker jo uansett når du presser den for langt!
    Hvis du i tillegg biamper frontene dine,hjelper dette forsterkeren til å "se" 8ohm!

Så ikke bry deg om det svaret du fikk i hele tatt - er mange flere her på forumet også,som har 4 ohms HT på Pioneeer,så bare kjør på
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det eq eller peq i Pioneer 1018AH som kan stilles på etter at romkorreksjon er tatt, uten at romkorreksjonen slås av? (Slik det vel er på Yamaha RX-V3900)

Er det eq eller peq i Pioneer 1018AH for sub som kan stilles på etter at romkorreksjon er tatt, uten at romkorreksjonen slås av?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det eq eller peq i Pioneer 1018AH som kan stilles på etter at romkorreksjon er tatt, uten at romkorreksjonen slås av? (Slik det vel er på Yamaha RX-V3900)

Er det eq eller peq i Pioneer 1018AH for sub som kan stilles på etter at romkorreksjon er tatt, uten at romkorreksjonen slås av?
    Det tror jeg det er,men ikke for sub!
    Sånn er det hvertfall på min lx51,og de skal jo vere ganske like!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •