Denon AVR-2809 erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2809 erfaringer

Har hatt 2809 i huset nå et par dager. Hadde en Yamaha 795 før denne (samt en Pioneer et eller annet). Noen tanker jeg har gjort meg... (skrev noe lignende på avsforum.com)

LES MANUALEN!!!

- Kjørte Audyssey testen. Failed! "No left back surround speaker" Joda, takk skal du ha, det vet jeg da så inderlig vel. Når du finner en høyttaler på høyre side, og ikke på venstre, så må du jo skjønne at det bare er EN høyttaler bak!!! Hmm... Prøv igjen. Failed! Arrrgh! OK OK, les manualen. Ahh.. "If you only have one surround back speaker, use the left output." OK, byttet, kjørte Audeyssey på nytt, success!

- Brukte en god del tid for å sette Bananplugger på høyttaler kablene som skal inn i Denonen. Når jeg så skal koble de til, passer de ikke!!! Hjelp. Manualen? Ikke et ord om Bananplugger. OK. "google denon banana plugs". A-ha! Bruk en liten skrue, vri forsiktig inn i kontakten og dra ut plastpluggen. Funket som bare det. Ser virkelig mye bedre ut bak forsterkeren nå, men Bananplugger og bare HDMI kabler.

- GUI. Ho ho ho. Vil heller kalle det TUI. IKKE pent. Fikk først ikke GUI overt HDMI, men kun S-Video. Uten at jeg vet hvorfor dukket det plutselig opp på HDMI også (men ikke overlay, skjermen blanker et sekund før menyen kommer.) IKKE noe penere i HDMI, forresten... Men greit nok, det funker og er funksjonelt nok.

- Quick Select x 3 er nice. Fint for kona og barna. QuickSelect1 = PlayStation 3. QuickSelect2 = CanalDigital. Quickselect3 = Radio. Setter parametre inkludert volum.

- Startvolum er en fin setting også, så slipper en håravfall når en av og til slår på receiveren etter at noen andre har vært innom og kjørt en demo...

- Fjernkontrollen er, tja, grei nok. Touch skjerm, joda, funker. Men migrerer nok over på Logitech om ikke alt for lenge. Har ikke kablet for Zone 2 eller Zone 3, så bruker ikke mini-fjernkontrollen.

- Radio oppsett måtte jeg også innom manualen for å få til. Fikk ikke lagret kanalene.

- Både surround og stereo lyder veldig bra, synes nå jeg da. Er godt fornøyd. Utrolig deilig å endelig å HDMI switching... Ingen HDMI handshake issues, så langt.

- Ser ingen forskjell på bildekvaliteten (bruker kun HDMI kilder), som jo er som det skal være.

Transformers funker svært bra! Sub'en fikk kjørt seg noe skikkelig, det fikk vel også leieboeren i kjelleren.. Mange kule filmer inbound på Blu-ray utover høsten, så dette blir bra. Måtte høstmørket bare senke seg så fort så mulig.

Nå mangler jeg bare en ny projektor, nye høyttalere, nytt lerret osv... Oh well... En ting av gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut dette
    Venter på en slik skal komme inn på lager på klubben til tirsdag, da er det rett ned og hente!

Hvordan er lyden i forhold til andre recievere du har hørt?

mvh
    theck1

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har ikke orket å vandre butikk langs og prøve hørt i det uendelige. Kjørte kun research på internett (som varte lenge, les: et par år...) Men i forhold til min Yamaha 795 og en Pioneer 811 som jeg hadde på lån, er den overlegen. Stereo Pure høres markant bedre ut for musikk, fyldigere lyd.

Surround har jeg kun fått testet én film, Transformers, men den hørte jeg da ikke på mitt gamle anlegg... Men her, i True HD 5.1 fra disken med Dolby IIx til 6.1 hørtes det helt vidunderlig ut (PS3 avspiller). Spiller høyt tilsynelatende helt uanstrengt. Gleder meg til å nyte mye film og musikk fremover. (Selv om stereofantastene fnyser, etter å ha testet 7.1 (6.1) Stereo moden, må jeg si meg imponert. Deilig å være omgitt av musikk.)

Beklager lite referanser til andre receivere, var innom Yamaha (hdmi issues)/Onkyo (varme-utvikling)/Sony (bleh...) på veien til mitt valg, men altså bare via reviews etc. (avsforum.com bl.a.)

Men angrer ikke et sekund. Er faktisk glad for at jeg ikke gikk for en 3808, som var mitt opprinnelige valg. Sparte noen tusen, kunne ikke vært mer fornøyd. (Bortsett fra GUI, da, og HDMI menu overlay... Men men, lyd og bilde teller mest!)

Gled deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet Gleder meg som en unge nå!

Hva menes med HDMI overlay?

Takk for fyldig tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den viser menyen på AVR'en over bildet du ser på, inkl. volum etc... Noen vil svært gjerne se volumet på skjermen, som jeg jo kan forstå, men no such luck på 2809'en... Da må du titte over på displayet på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp koblet opp avr 2809, og fyrt av litt musikk. Så langt høres det at den har litt mer effekt enn min gamle denon 1907. Mer luft og fylde Herlig!

Så langt er jeg strålende fornøyd. Virkelig et produkt det oser kvalitet av!

Når jeg fikk installert riktig lyddriver til mitt radeon hd 4870 funket dts og dolby digital uten problemer. mp3'er og cd'er spilles av i 44.1 Khz også, så da er alt bare moro

Gleder meg til å høre igjennom mere musikk og se filmer nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Enjoy!

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en 2809 på meg i morgen (hvis de har den inne). Uff... sparegrisen min hyler som om den var på vei til slaktern etter de siste dagers innkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, blir en fin biff av det ihvertfall da :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en 2309 i stedet. Så ut til å dekke mine behov like bra :-D

Sparegrisen er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh... Jeg lurte lenge selv på hvilken av de to jeg skulle velge. Penger spart kan jo brukes på annet utstyr!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller øl 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender 2809 ut dårlig signal over HDMI? Har hatt PS3 koblet til Projektor med en 10m DVI kabel, ingen problem, men nå får jeg ikke bilde når jeg kjører gjennom 2809. Noen som vet noe om det?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Sender 2809 ut dårlig signal over HDMI? Har hatt PS3 koblet til Projektor med en 10m DVI kabel, ingen problem, men nå får jeg ikke bilde når jeg kjører gjennom 2809. Noen som vet noe om det?
    10m er ikke noe problem. Har du aktivert HDMI inngangen for den respektive kilden? DVD HDP etc

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem for meg heller. MEN, det stod noe i manualen om bruk av HDMI-DVI kabler, at det i enkelte tilfeller kunne resultere i svart... Sjekk det kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer fint med en 10m HDMI fra Clas Ohlson. Så det er nok HDMI- DVI som er problemet. Eneste utvei er vel å kjøpe ny projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Sony VPL-HW10 eller Panasonic PT-AE3000 da kan være gode alternativer?? (Off topic, sorry.)

Ellers funker 2809 fint fortsatt, men har fortsatt ikke hatt tid til å "bruke tid" på testing/sammenligning av moduser etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne recieveren i ca 2 uker nå, å må si at jeg er meget fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Jeg sliter med noe av det samme, dvs. at jeg ikke får bilde når jeg kjører video -> hdmi (kabel-tv) eller hdmi -> hdmi (popcorn hour), mens det fungerer helt fint med komponent -> hdmi (dvd). Veldig irriterende, siden jeg kjøpte 2309 for å kunne nøye meg med en hdmi kabel til prosjektoren.

Jeg fikk noe bilde fra popcorn hour når jeg startet den opp, men der var bakgrunnen blitt forvrengt fra til ujevt rød. (Om jeg kjører Popcorn hour direkte på prosjektoren går det helt fint).

Prosjektoren er en TW980.

Tips og råd mottaes med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får ikke opp volumbar på tven

Har en denon AVR 2809 som er koblet til tv med hdmi kabel. samt en dvd spiller som er koblet med componet kabel til denon 2809. Får opp menyer på tven. Men ikke onscreen volumebar.
    :???: Den er slått på i menyen. Men ingen ting skjer. Har resatt forsterkern 2 ganger og satt den opp på nytt. Uten resultat.
    Har snakket min HIFI klubben. De sier at dette har de ikke hørt om før.
    Er det noen som har hørt om dette

Hilsen

Michael

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •