Hei

Ett spørsmål angående delefrekvens og avrulling i Denon AVR 2808 som jeg håper noen kan hjelpe med:

Jeg har satt delefrekvensen til frontene til 80Hz og "small". Sub står til "LFE + Main". Altså skal frontene (i teorien) rulle av nedover ved ca 80Hz og sub skal rulle av oppover ved ca 80Hz. Det var teorien, her er det jeg måler ved innstillinger som nevnt over:

Dersom jeg kobler vekk frontene (slår av effekttrinn) og kjører målinger på subene alene så spiller de rikelig med bass langt oppover i frekvensområdet, ihvertfall opp til 300-400Hz, ikke bare opp til ca 80Hz.

Dersom jeg kobler inn frontene og slår av subene og kjører målinger på frontene alene viser det seg at frontene så å si ikke har noe lydtrykk fra 300-400hz og nedover. Dersom jeg setter de i "large" (uten sub) så spiller de med "riktig" lydtrykk i samme frekvensområde.

Jeg synes det er merkelg at avrullingen ikke er brattere enn dette. Er det noe jeg gjør feil? Jeg ønsker jo ikke at subene skal henge med så langt opp i frekvensområdet. Noen som kan assistere?

Morten