Yamaha RX-V663 eller Denon 1909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V663 eller Denon 1909

Skal nå bytte min H/K 335 med en forsterker som tar hd formatene, siden jeg skal bruke forsterkeren som preamp så betyr ikke forsterker delen så mye. Har nå sett ut disse to som nevnt i overskriften, di ligger rund 4-4500 kr. Hvilken bør jeg velge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Skal nå bytte min H/K 335 med en forsterker som tar hd formatene, siden jeg skal bruke forsterkeren som preamp så betyr ikke forsterker delen så mye. Har nå sett ut disse to som nevnt i overskriften, di ligger rund 4-4500 kr. Hvilken bør jeg velge?
    Tror jeg ville gått for Yamaha`n. I allefall når du skal bruke den som preamp. Denon er et bra merke og 1909 er en god forsterker, men for deg som ikke er så avhening av forsterker delen, så vil du nok betale måtte betale mer enn det du trenger/får (mye pga merket) Yamaha er et billigere merke i utgangspunkte synes nå jeg, i allefall på bruktmarkedet.

Men jeg er ingen mester, men kommer med mitt synspunkt og meninger

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkjo
    Tror jeg ville gått for Yamaha`n. I allefall når du skal bruke den som preamp. Denon er et bra merke og 1909 er en god forsterker, men for deg som ikke er så avhening av forsterker delen, så vil du nok betale måtte betale mer enn det du trenger/får (mye pga merket) Yamaha er et billigere merke i utgangspunkte synes nå jeg, i allefall på bruktmarkedet.

Men jeg er ingen mester, men kommer med mitt synspunkt og meninger
    BILLIGERE MERKE!
    det du sier her er vel litt på bærtur,
    yamaha har vel et prissegment i klassen over denon sine recivere, og har i tillegg høstet endel heder og ære i prisklassene som er å samenligne i, hvor denon falt ut av det gode laget.
    greit..... nå har jeg da yamaha men må si det at jeg angrer ikke på å gå fra denon i denne omgangen på valget av reciver.
    men det er øret og matchingen av resten av finstasen som fortsatt gjelder.....
    jeg er happy med mitt valg, og denon lager fortsatt bra produkter så det er avklart.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det har ikke Denon 1909 utgang for effektforsterker, så om det er målet må man vel velge Yamaha 663?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med Yamaha RX-V663 tilsier at det er en meget god receiver som det godt skal gjøres å slå, med tanke på prisklassen den ligger i.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte tidligere i sommer en 663 for å bruke som dekoder for HD lyd inntil videre.Er veldig fornøyd med den på alle måter.Har koblet preout in på 7.1 inngangen på C2 pre'en og satte oppstartsvolumet på 663 til 0db.Regulerer
    da volumet på C2.Sammenlignet dekoding med 5.1 utgangen på E35 HD DVD spilleren og 663 er klart bedre.I tillegg er den veldig god på dekoding av DVD-A(PCM) og SACD(DSD) via HDMI.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..Takker for svar, da blir det en 663. Har hatt en rxv1500 tidligere, var veldig fornøyd med lyden på den utenom at det va ett mandagsprodukt som jeg hadde fått, var vel innom rep 3 ganger før jeg solgte den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •