Kan H/K AVR255 bi-ampe frontene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan H/K AVR255 bi-ampe frontene?

As topic says!

Er dette mulig? Jeg må leve med denne en stund uten effektforsterker så da må jeg prøve å gjøre noe ut av det!

Eller sende den inn igjen

Men jeg har blitt så glad i TrueHD og DTS-HD

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke en sjel som veit noe om dette??

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg tror ikke man kan bi-ampe fra kun en receiver, for å bi-ampe må man vel ha et effektrinn i tillegg , som kobles opp som pre-out. Mener å ha lest det et sted, men det finnes jo så mage tråder om dette så ta et lite søk :-D

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, AVR255 kan du ikke bi-ampe frontene med.
    men HK lanserer snart den rimelig hissige integrerte stereforsterkeren HK990, da får du usb inn, prosessorinngang, dobbel subutgang, romkorreksjon og i det hele tatt, eventuellt et litt mer skikkelig stereoanlegg og mildt sagt litt mer effekt til frontene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ville sett passe teit ut å sette en stereoforsterker ved siden av surroundforsterkeren men......... Denne er jo både større og tyngre!

Men 150 h/k watt skal man ikke shimse av

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei

Jeg tror ikke man kan bi-ampe fra kun en receiver, for å bi-ampe må man vel ha et effektrinn i tillegg , som kobles opp som pre-out. Mener å ha lest det et sted, men det finnes jo så mage tråder om dette så ta et lite søk :-D
    Det går fint. Mange av receiverene som er i klassen over denne kan gjøre det slik at de to back surround kanalene i en 7.1 receiver kan brukes som fronter i stedet for surround back.

Dette funket meget bra på min gamle Pioneer AX4ASi

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det går fint. Mange av receiverene som er i klassen over denne kan gjøre det slik at de to back surround kanalene i en 7.1 receiver kan brukes som fronter i stedet for surround back.

Dette funket meget bra på min gamle Pioneer AX4ASi
    Ok, det viste jeg ikke. Men hvordan vil det da funger når man ser på en film med dolby 5.1 vil ikke det normalt være sån at lydspor på dvd gjør at noe går ut til surround back, som ikke skal gå til front høyttalerne?

Da tenker jeg at en receiver sender forskjellige signaler ut, til front, center, surround back (Ved forskjellige lydspor fra en dvd med dolby 5.1) og at man da ved å bi-ampe fra sorround back (utgangangen på receiver) får man forskjellige signaler. Eller tenker jeg helt feil her:-|

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Ok, det viste jeg ikke. Men hvordan vil det da funger når man ser på en film med dolby 5.1 vil ikke det normalt være sån at lydspor på dvd gjør at noe går ut til surround back, som ikke skal gå til front høyttalerne?

Da tenker jeg at en receiver sender forskjellige signaler ut, til front, center, surround back (Ved forskjellige lydspor fra en dvd med dolby 5.1) og at man da ved å bi-ampe fra sorround back (utgangangen på receiver) får man forskjellige signaler. Eller tenker jeg helt feil her:-|
    Dette funker kun på receivere som har 7 forsterker kanaler. Front, Center, Surround (det som normalt er 5.1) og de 2 ekstra kanalene Surround Back.

Hvis man bruker alle kanalene normalt, og dermed har 7 kanaler, så mikser fortsterkeren surround signaltet om til 4 kanaler ved hjelp av Dolby Pro Logic II.

Hvis man kun har 5 høytallere, og dermed har 2 ekstra kanaler til overs. Så setter man i menyen til receiveren at surround back skal være det samme som front signalet. Altså kanalene ut til Front og Surround Back har akuratt det samme signalet. Men man får ved å kjøre 2 sett med høytaller kabler til hver front høytaller (og husker å fjerne lasken bakpå høytaller), så får man dobbel kraft til hver front høytaller.

Det blir på en måte det samme som at man splitter signalet ut av forsterkeren i 2 før man dytter det inn i en effekt forsterker.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dette funker kun på receivere som har 7 forsterker kanaler. Front, Center, Surround (det som normalt er 5.1) og de 2 ekstra kanalene Surround Back.

Hvis man bruker alle kanalene normalt, og dermed har 7 kanaler, så mikser fortsterkeren surround signaltet om til 4 kanaler ved hjelp av Dolby Pro Logic II.

Hvis man kun har 5 høytallere, og dermed har 2 ekstra kanaler til overs. Så setter man i menyen til receiveren at surround back skal være det samme som front signalet. Altså kanalene ut til Front og Surround Back har akuratt det samme signalet. Men man får ved å kjøre 2 sett med høytaller kabler til hver front høytaller (og husker å fjerne lasken bakpå høytaller), så får man dobbel kraft til hver front høytaller.

Det blir på en måte det samme som at man splitter signalet ut av forsterkeren i 2 før man dytter det inn i en effekt forsterker.
    Hei AndersT2, takker for informasjon, jeg har forsatt mye å lære

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •