Bruk av forsterker som forforsterker m.m ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bruk av forsterker som forforsterker m.m ???

Jeg har et par spørmål som jeg trenger hjelp til:
    Har Denon AVR 2308 surround reciever og vurderer å koble til enda en forsterker til den for å drive fronthøytalerne i et 6.1 oppsett. Frontene er JBL Balboa 30, øvrige ht er billige små Proson.

Har 5.1 oppsett i dag men vurderer å kjøpe JBL Studio LC1 i steden for gammel Proson center ( Conquest 5020 MK2) og heller kjøre Proson centern som center bak (mellom satelittene fra samme serie). Har ikke mulighet for 7.1 grunnet stuens utforming.

Spørsmålen er da:
    1. Jeg har en gammel (men god) Technics stereo forsterker (SU-V 90D) som jeg vurderer å bruke som effektforsterker på fronthøytalerne. Har skjønt at jeg skal bruke pre out på denon men hvor skal disse inn på technics? Technics har noe som heter power amp direct inngang (men ikke noe som heter main in) kan det være riktig sted eller kan man bare bruke en av de vanlig inngangene (cd/aux m.fl)?

2. Vi jeg få noen effekt av dette på disse forholdsvis beskjedne høytalerne?

3. Er det noe poeng med å kjøre 6.1 fremfor 5.1 eller skal jeg bare kvitte meg med den gamle proson centern dersom jeg kjøper en ny JBL?

4. Er det noen som har erfering med nevnte JBL senter, vil den bli et løft mot dagens proson?

Er ikke veldig god til dette så jeg håper virkelig at noen kan hjelpe meg!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Din power amp direct inngang er sikkert det samme som main in. Så det skulle være greit. Ellers kan en hvilken som helst lineær inngang på Technics'en anvendes, da får du også effekt av volum-kontrollen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da er jeg litt klokere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vell ikke være nødvendig med effekt forsterker her, og skulle du brukt en for synes skyld hadde jeg nok valgt et annet trinn med bedre lyd i. men det er min mening.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Det er vel mer at jeg sitter med den gamle forsterkeren uten å bruke den enn at jeg egentlig MÅ ha et effekttrinn.

Dersom det ikke vil merkes noen forskjell er det så klart bare tull at koble det opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •