hjelp til valg av forsterker/oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hepp her helt ny her men kan med en gang si det at Fence Audio Boost 69 og Fence Audio 212 trenger WATT fra forsterkerne og de MÅ spille høyt for og få noe rikelig med gamp i de..
    Har Fence 212 som bak og Fence 69 som front.

Horn diskantene spiller høyt og utydlig om man kjører forfor../fors../Effektfo.. og har totalt under 150 til 300 watt.. (diskantene bil dominerende)
    Bassene trenger man og kom opp i noen DB for at de trøkker og de har samme problem som h-disk... har man for lite watt tilgjengelig til de og så er det så vidt at plaffrer 2-3mm på membranene på bassene på høy lyd.. (mangler dra kraft)

Så jeg måtte ty til: CERWIN-VEGA A1.5KW2 effektf.. til og starte med :S:roll:

Enkelt sagt de høytalerne er laget for 110% Rock'n Roll
    De som har kjøpt fence høytalerne for 1200-2000 på netthandelen har gjort et godt kjøp om man har det man trenger for og drive de.

(Spill de inn minst i 50 timer med ca standard vanlig lyd uten og redigere på bass/treble "0% vreng" i etterkant spill DB høyere og høyere. ALDRI dra de på full vreng uten at de har fått varmet seg opp i 5-10 min, uansett hva enn det gjelder..)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo og takk for tipsa. Har ingen form for justering av bass/treble på hverken forforsterker eller effektforsterkern, så ingen fare der. hehe.
    Driver å skrur opp litt og litt fra dag til dag, men begrensa hvor fornøyd samboern (og de i etg under) er for det.. Men, men. det kommer seg nå!

Kjørte ganske godt volum når dama og jeg se på film igårkveld. tjohei som vi skvatt når det var dårlig vær på filmen. Lyn og torden fikk en vanvittig effekt. Hele sofaen rista.. Så når jeg nevnte for samboern at vi ikke kunne kaste eskene til boost 69 høytalerne enda, i tilfelle jeg skulle selge de. så fikk jeg høre at de godt kunne stå der en stund til. De er jo store, men ikke stygge og det var utrulig gøy å se på film når det var så bra lyd. hehe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fence audio

Etter å ha spilt inn fence audio boost69 høytalerne og 15" subben en god stund nå er jeg overraskende fornøyd! syntes tidligere jeg hadde god lyd på det gamle oppsettet mitt, men boost69 høytalerne har en utrolig ren og god mellomtone og bra diskant. Bassen kommer absolutt når den trengs!

Ser at de har laget en ny modell nå hvor det er integrert forsterker til å drive bassene, noe jeg skjønner godt! Selv med full guffe på alt begge forsterkerne nå er jeg milevis unna maks ytelse av hva høytalerne klarer.

i begynnelsen var suben litt mild og fraværende, men det har absolutt kommet seg! Så på hulken II eller hva den nå heter for en ukes tid siden og det var morro! Hele sofaen riser og lyden er god og klar. Hadde en kompis på besøk som er tilhenger av B&W som faktisk var imponert over hvor klar lyd det var i høytalerne. Så hvis folk er ute etter høytalere som spiller vettet av det meste, har klar lyd som også kan brukes til vanlig tv-titting, samt har en kraftig forsterker til å drive det her anbefaler jeg de varmt..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •