NAD 372 - Butikkmodell - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når du sier brokoble, mener du da bi-wire? Brokoble er å bruke to effektforsterkere på en høyttaler, biwiring er å ha separate høyttalerkabler for diskant og bass. Hvis høyttaleren har fire innganger på baksiden kan du både brokoble og biwire dem uten problem, men husk da å fjerne broene mellom inngangene.

Trykk inn "tone defeat" og du har koblet ut tonekontrollene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal til med brokobling så trenger du en ekstra effektforsterker 272 for å ta seg av en kanal.
    Da bruker du din 372 som forforsterker og som effektforsterker for den ene kanalen.

Ved brokobling mener jeg denne skal yte 400W i 8ohm...

Tone Defeat og direct er samm knappen, men forskjellige produsenter har forskjellig navn på dem, det de gjør er å koble signalet forbi bass og diskantkontrollene. Noe kaller det vel Pure direct også ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer eRemitt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Når du sier brokoble, mener du da bi-wire? Brokoble er å bruke to effektforsterkere på en høyttaler, biwiring er å ha separate høyttalerkabler for diskant og bass. Hvis høyttaleren har fire innganger på baksiden kan du både brokoble og biwire dem uten problem, men husk da å fjerne broene mellom inngangene.

Trykk inn "tone defeat" og du har koblet ut tonekontrollene.
    Tror ikke det er det samme som på bilstereo da For på bilanlegget har jeg en 4 kanals forsterker der jeg har brokoblet elementene.

Dvs:

+ Fra høytaler koblet til L+
    - Fra høytaler koblet til R-

Men tror ikke det er det samme på HiFi stereo ser det ut som.
    Som det står hos min bilforsterker:

Kode:
    The amplifier are capable of being bridged in a mono configuration. This feature
    allows you the flexibility of using the amplifier to drive a ** subwoofer or a center channel.
    In this configuration the amplifier sums the right and left channel to deliver one channel
    (mono) output.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er korrekt plassering av høytalerene vil dere si?
    Jeg har dem på hver sin side av veggseksjon ca 2 meter fra hverandre.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det nok ikke det samme. Bilstereo kan jeg ingenting om, men i hifi så trenger du to forskjellige forsterkere for å brokoble.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eRemitt
    Tror ikke det er det samme som på bilstereo da For på bilanlegget har jeg en 4 kanals forsterker der jeg har brokoblet elementene.

Dvs:

Men tror ikke det er det samme på HiFi stereo ser det ut som.
    Som det står hos min bilforsterker:

Kode:
    The amplifier are capable of being bridged in a mono configuration. This feature
    allows you the flexibility of using the amplifier to drive a ** subwoofer or a center channel.
    In this configuration the amplifier sums the right and left channel to deliver one channel
    (mono) output.
    Er du sikker på at du brokobler når du gjør slik du sier? Har litt vanskelig for å tro at det er så enkelt, for skal en brokoble bruker en to effekttrinn for å lage ett kraftigere trinn. Veldig enkelt forklart.

Jeg tror du bare bytter om høyre og venstre kanal når du kobler slik du sier. Har du målt effekt når du gjør dette? Evt målt motstand mellom de to - polene til høyttalerne? Vil tro det i utgangspunktet er nokså nært 0 ohm...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er du sikker på at du brokobler når du gjør slik du sier? Har litt vanskelig for å tro at det er så enkelt, for skal en brokoble bruker en to effekttrinn for å lage ett kraftigere trinn. Veldig enkelt forklart.

Jeg tror du bare bytter om høyre og venstre kanal når du kobler slik du sier. Har du målt effekt når du gjør dette? Evt målt motstand mellom de to - polene til høyttalerne? Vil tro det i utgangspunktet er nokså nært 0 ohm...
    Forsterken er stabil 2 ohm i stereo og 4 ohm "bridged".

Se bilde her:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sammenligner med er han duden her sitt anlegg:

YouTube - Cerwin Vega! Bass, I love you
    YouTube - Cerwin Vega VE-12F Excursion

Ta f.eks den vidoen der. Den bassen han har der, har ikke jeg for å si det enkelt. Men han sier i en kommentar at man kan bli skuffet i 1 - 2 uker og etter det er elementene myke. Men lurer på om han også har bassen på klokken 12. Se hvordan elementene beveger seg

Noen kommentar i filmene:

"Quite easly tbh ther only 150 per speaker running 8ohms thats like 75watts a speaker soo he wont blow them up unless he runs the amp into DC clip for long period of time but being a dennon it will blow an internal fuse first nice system i love cerwin vega!"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den går jeg med på, for der har du i utgangspunktet fire kanaler som blir brokoblet to og to, slik at du får ett stereotrinn til slutt.

Men da skjønner du sikkert også hvorfor du trenger et ekstra effekttrinn om du skal brokoble, to kanaler blir til en og fire kanaler blir til to ved brokobling

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sammenligner med er han duden her sitt anlegg:

YouTube - Cerwin Vega! Bass, I love you
    YouTube - Cerwin Vega VE-12F Excursion

Ta f.eks den vidoen der. Den bassen han har der, har ikke jeg for å si det enkelt. Men han sier i en kommentar at man kan bli skuffet i 1 - 2 uker og etter det er elementene myke. Men lurer på om han også har bassen på klokken 12. Se hvordan elementene beveger seg

Noen kommentar i filmene:

"Quite easly tbh ther only 150 per speaker running 8ohms thats like 75watts a speaker soo he wont blow them up unless he runs the amp into DC clip for long period of time but being a dennon it will blow an internal fuse first nice system i love cerwin vega!"
    Det har litt med kontroll å gjøre også, men jeg tror at din 372 skal gjøre en god jobb på de høyttalerne du har. Hvis ikke kan du jo smelle på en slik

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den går jeg med på, for der har du i utgangspunktet fire kanaler som blir brokoblet to og to, slik at du får ett stereotrinn til slutt.

Men da skjønner du sikkert også hvorfor du trenger et ekstra effekttrinn om du skal brokoble, to kanaler blir til en og fire kanaler blir til to ved brokobling
    Jo ser den Men trodde at NAD'en var 4 kanaler jeg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har litt med kontroll å gjøre også, men jeg tror at din 372 skal gjøre en god jobb på de høyttalerne du har. Hvis ikke kan du jo smelle på en slik
    Hva mener du med kontroll, har han kontrollen han?

Neida, skal ikke spør så mye. Jeg får vel først og fremst få elementene sikkelig myke først. Alle høytalere vel egentligt bedre ettersom tiden går. En kamerat av meg synes hans høytalere blir bedre for hver dag som går.

Planen er om 1 års tid skal jeg til med en NAD 272 i tillegg og noen CLS-215

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stereo forsterker.
    ^^

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men han kunne jo da ha venta til de fikk de nye da... Kunden sitt valg, HFK er vel ikke pålagt å ha varene inne?!
    Hva har det med saken å gjøre? Jeg sa at jeg ikke hadde betalt full pris for en utstillingsvare......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gangene jeg vil handle utstyr så er det ikke altid de engang vil selge utstillings utstyr, sansynligvis pga tapte inntekter med å måtte bestille nye produkter og selge de gamle til en lavere pris.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Ny pris er jo greit da. Alt følger jo med og er i orden og de er vel enda mer behjelpelig tenker jeg om det skulle skje noe med den. Om det maks bruk av den det de bruker den når man hører den og evt på HT på demo hos HF Klubben er den nok ikke misbrukt veldig :P
    For meg er det helt ufattelig at dere er villige til å betale full pris for noe som har stått i hyllene/vinduet til Klubben i månedsvis...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende at han hadde lyst på anlegg nå da, og ikke ville vente til de fikk inn neste.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror du det?

Har ikke problem med å forstå at man blir utålmodig. Det er heller ikke mot trådstarter jeg er mest kritisk. Det er Klubbens "politikk" jeg har problemer med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med kontroll, har han kontrollen han?
    På den filmen ser det mest ut som elementene står og blafrer, noe som tyder på en ikke alt for god styring. Med den forsterkeren du har skal det mer til før det blir slik siden den leverer mer strøm/effekt.

Og du må huske at du har ikke hørt hvordan det høres ut når det spilles slik som på den filmen, har en mistanke om at det er veldig høyt, men ikke spesielt pent. Men det har mer med smak og behag å gjøre

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke samme forsterker på youtube og den trådstarter planlegger å kjøpe.?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •