NAD 372 - Butikkmodell - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva mener du er halvt volum? Kl 9 eller kl 12?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer eRemitt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under halvt, klokken 9. Er det for høyt?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. Vil tro det er helt passe. Det er mange meninger om hva man bør gjøre. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg spilt sånn du selv mener høres greit ut, uten å "voldta" høyttalerne.

Kos deg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal være klar over at de aller fleste forsterkere, ihverfall i den rimelige enden av prisskalaen, ikke er ment å drives for hardt. Klokka 9 er greit, men hvis du skulle driste deg til å bevege deg opp mot klokka 12 kan du fort få forvrengning. Veldig mange forsterkere leverer maks power et stykke før klokka 12 og etter det er bare forvregningen.

Så lenge du spiller inn høyttalerne (for de som tror på sånt...) så inviter ihvertfall ikke til party! Spill ved normalt lyttenivå og du er trygg.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Du skal være klar over at de aller fleste forsterkere, ihverfall i den rimelige enden av prisskalaen, ikke er ment å drives for hardt. Klokka 9 er greit, men hvis du skulle driste deg til å bevege deg opp mot klokka 12 kan du fort få forvrengning. Veldig mange forsterkere leverer maks power et stykke før klokka 12 og etter det er bare forvregningen.

Så lenge du spiller inn høyttalerne (for de som tror på sånt...) så inviter ihvertfall ikke til party! Spill ved normalt lyttenivå og du er trygg.
    Så jeg kan ikke spille høyere enn klokka 12? Det er NAD 372 å cerwin vega ve 12. Nå har jeg den på 8 og 9, har tenkt å spille slik resten av helgen. Kanskje øke bassen etterhvert, nå står bassen på klokka 1.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne høre fra andre som har NAD 372 hvordan de spiller og hvordan de spilte første gang

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tror helt ærlig at det ikke er så mange andre steder enn Klubben man hadde måttet gjøre akkurat det.... 0 skrammer eller ikke, jeg hadde ikke betalt full pris for en utstillingsmodell. Har den stått i 3-4 mnd, så MÅ det ha kommet støv nedi.
    Men han kunne jo da ha venta til de fikk de nye da... Kunden sitt valg, HFK er vel ikke pålagt å ha varene inne?!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eRemitt
    Vil gjerne høre fra andre som har NAD 372 hvordan de spiller og hvordan de spilte første gang
    Eg kjøpte Nad 372 i 2003 og har brukt den på Jamo e670, Cerwin Vega v-12f, JBL Northridge e-80 og Bowers & Wilkins 603s3.
    No brukar eg den på Bowers & Wilkins cm1 og Cerwin Vega ve-8f, eg har vore veldig fornøgd med den hittil. (har dog en misstanke om at det var meir futt i den før, men det kan vere innbillning og at det er noverande høyttalere som er meir tungdrevne.)

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror helt ærlig at det ikke er så mange andre steder enn Klubben man hadde måttet gjøre akkurat det.... 0 skrammer eller ikke, jeg hadde ikke betalt full pris for en utstillingsmodell. Har den stått i 3-4 mnd, så MÅ det ha kommet støv nedi.
    helt enig med deg der teddytusen.
    om den er pakket ut til en demosammenheng/utstilling er det helt klart i mine øyne klart at eiergleden med et "brukt" produkt til full pris i butikksammenheng ikke samsvarer gleden med å få noe som ingen har tafset på. burde i tillegg være et pek mot "klubben", å selge et produkt som har vært i bruk til fullpris ville vel vært uhørt i andre bransjer.

på andre siden har jeg bare gode erfaringer med "klubben" aldri hatt problemer med servicen.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør har bass og trebel på null. Forsterkeren vil slite hvis du skrur opp bassen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Du bør har bass og trebel på null. Forsterkeren vil slite hvis du skrur opp bassen.
    Bass på null? Så jeg har kjøpt dette anlegget og de to 12 tommerene så kan jeg ikke ha bass på?

Nå har jeg skrudd av anlegget, vet ikke hvordan jeg skal spille. Alle kommer jo med forskjellige svar :-?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Eg kjøpte Nad 372 i 2003 og har brukt den på Jamo e670, Cerwin Vega v-12f og Bowers & Wilkins 603s3.
    No brukar eg den på Bowers & Wilkins cm1 og Cerwin Vega ve-8f, eg har vore veldig fornøgd med den hittil. (har dog en misstanke om at det var meir futt i den før, men det kan vere innbillning og at det er noverande høyttalere som er meir tungdrevne.)
    Når du brukte nad372 til å drive cerwin vega v-12f hvordan spilte du de inn? og hva var maks volum du brukte? hva hadde du bassen på?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør egentlig bli nok bass om den står på null.
    Grunnen til at du ikke bør skru denne på fullt er at da vil tømme forsterkeren for strøm ved tung bass, noe som kan føre til at diskantelementet ditt blir skadet.
    Det vil ikke skje før forsterkeren begynner å vrenge, noe du bør høre såfremt ikke promillen er for høy
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bassen skal rett og slett stå på null? Altså vridd helt mot venstre?
    Da er det så vidt det er guff jo. Nå ble jeg utrolig skuffet.

Har sett filmer på youtube der de filmer med cerwin vega v12 og nad 372 og det virket ut som det var heftig trøkk.

I bilsteroens verden har jeg en forsterker og to 10" hvor jeg har brokoblet elementene. Når jeg da har bassen på null, da får jeg trøkk.

På denne NAD 372'en har jeg koblet "vanlig". Altså 4 ledninger inn på Speaker A. L +/- og R+/-

Går det ann å brokoble høytalerene slik som jeg gjør på bilsteroen?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du brukte nad372 til å drive cerwin vega v-12f hvordan spilte du de inn? og hva var maks volum du brukte? hva hadde du bassen på?
    Bassen stod på 0 (altså rett opp). Maks volum kl 12.(spørs litt hvor høyt volum det er på en cd plate osv.) Spillte rolig og forsiktig i ca 2 veker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null er rett opp når det gjelder bass og diskant

Helt mot venstre blir slappe saker ja, da er det ikke rart du synes det er dårlige greier

Du har ikke en en knapp som heter tone defeat eller noe slikt, evt direct?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bassen skal rett og slett stå på null? Altså vridd helt mot venstre?
    Da er det så vidt det er guff jo. Nå ble jeg utrolig skuffet.

Har sett filmer på youtube der de filmer med cerwin vega v12 og nad 372 og det virket ut som det var heftig trøkk.

I bilsteroens verden har jeg en forsterker og to 10" hvor jeg har brokoblet elementene. Når jeg da har bassen på null, da får jeg trøkk.

På denne NAD 372'en har jeg koblet "vanlig". Altså 4 ledninger inn på Speaker A. L +/- og R+/-

Går det ann å brokoble høytalerene slik som jeg gjør på bilsteroen?
    Husk at det er viktig å plassere høyttalerene korrekt. (kan vere stor forskjell på bassmengde alt etter kor høgtalarane er plassert)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren har en "pure Direct" eller lignende funksjon bør du bruke den. Da går signalet gjennom forsterkeren uten å bli "forurenset" av tonekontrollene. Tonekontroller er jo ikke annet en lydsminke uansett.

Spill med måte og nyt musikken,det er det et stereoanlegg er for - ikke å se hvor høyt du klarer å spille før ørene begynner å blø. Hvis du bare er ute etter å spille høyt så kjøp deg en PA forsterker istedet - de er laget for det og det alene!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass rett opp klokken 12 ja, det kan jeg godta
    Men jeg trodde null var vridd helt til venstre og da var det mer trøkk i boomblasteren.

Jeg har en knapp som heter Tone Defeat, men vet ikke om det er noe som heter "pure direct" på forsterkeren.

Men så det går alså ikke ann å brokoble høytalerene til denne forsterkeren? Høytalerene skal jo tåle en max effekt på 300 watt. Og forsterkeren kan levere følgende:

Utgangseffekt 8 ohm: 2 x 150 watt i 4/8 ohm
    (kont. effekt, begge kanaler, 20-20.000Hz, forvrengning < 0,08%)
    Utgangseffekt 4 ohm: 340 watt dynamisk effekt i 4 ohm

Jeg har jo 4 kanaler der bak, Speaker A og Speaker B. Nå har jeg koblet serie på to kanaler på speaker A, alle på Speaker B står ledige. OM dere skjønner hva jeg mener : )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.

Måtte du betale full pris?

Ny pris er jo greit da. Alt følger jo med og er i orden og de er vel enda mer behjelpelig tenker jeg om det skulle skje noe med den. Om det maks bruk av den det de bruker den når man hører den og evt på HT på demo hos HF Klubben er den nok ikke misbrukt veldig :P

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •