2x primare A30.5?? går det??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2x primare A30.5?? går det??

Hei hei folkens..

Jeg har nå en primare A30.5 effektforsterker, denne har jeg frontene klipsch rf-82, center rc-64 og bak høytallerene rs-54?
    Dette fungerer skikkelig bra, bra kontroll å låter skikkelig rått.. MEN.....

Spørsmålet mitt er jo da kan jeg anskaffe meg en A30.5 til? hvordan må jeg kople det i så tilfelle? å blir det over kill?? A30.5 er vel 5x120watt

setter pris på alle gode råd å tips

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo biampe alle kanalene tenkte nettopp på å kjøpe meg en til selv Men hvis du har tenkt å kjøpe nytt så holder det kanskje med en A30.3 slik at fronter & center kan biampes. Biamper selv RF82 med to kanaler hver fra A30.5, en kanal til RC62.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint bruke en til om du vil ja. Men litt usikker på om det blir litt overkill som du sier. klipsch er jo ganske lettdrevne. Om du sjekker elementa når du drar på skikkelig så får du en indikasjon på hvor bra kontroll forsterkeren har på høytalerene. Jobber elementene som besatt, ja da kan det vere en god ide med litt mer pulver.

Men to A30.5 så kan du bi-ampe alle høytalerene dine. jeg finner ingen bilder av rs-52 men tror disse har fire terminaler.

Du må ta ha et y-ledd på hver av pre-out ene. Altså to kanaler fra effektforsterkeren på samme høytaler. Du må også ha to kabel lengder på hver høytaler.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel, overkill og overkill.
    Jo mer og bedre effekt du kjører på Klipsch, jo bedre greier du å kontrollere dem skikkelig
    Lettdrevne ja det er dem, men det vil ikke si at du kan dra dem veldig bra med uansett hva det måtte være

Kjør på, da har du i allefall mulighet til å bi-ampe frontene og centern

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det er en langt bedre idè å kjøpe en skikkelig femkanalsforsterker fremfor å kjøpe to mindre, med dobbelt opp av kabler og bry. En Cinenova Grande eller en Sunfire vil fikse biffen med tanke på effekt og koste omtrent det samme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •