Denon AVR-4308 og ingen lyd via HDMI fra PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har søkt på AVforum men systemet gir meg bare en feilmelding om at noe fatalt har skjedd, så da poster jeg i stedet

Har en AVR 4308 som fungerer utmerket, men når jeg fikk en bærbar PC med et ATI HD3470 skjermkort som skulle kobles til dukket det opp problemer.

Kobler HDMI fra PC til recieveren og får bilde, men ingen lyd. I egenskaper for lydkort (hdmi) i Vista står det at lydkortet er frakoblet.

Kobler jeg HDMI til min TV får jeg lyd og egenskaper for lydkort sier at det (hdmi) er tilkoblet.

Det kreves ingen særskilt mapping for digital lyd når HDMI er i bruk så vidt jeg vet?, for når jeg kobler Canal Digital sin HD-dekoder til så kommer både lyd og bilde .

Noen som har erfaringer, og helst løsning på dette?

Mvh
    Christie

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm litt trøtt her, men kanskje en elementer sak (du har sikkert prøvd dette, men det eneste jeg kommer på i farten) Har du valgt lydkilde på forsterkeren på den HDMI inngangen du bruker? Det kan hende lydutgangen på denne hdmi inngangen står som default på Optisk e.l. Om du ikke har prøvd det, så kan du jo sjekke der...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hender jeg har et lignende problem med min bærbare pc på forsterkeren min..

tror det er et driverproblem på pc'en pga. det løser seg med en omstart

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er satt til NONE. Når det gjelder å restarte bærbar med HDMI tilkoblet har jeg ikke utforsket denne ennå. Sjekker ut dette på fredag.

Men finner det noe merkeli at det fungerer på TV men ikke forsterkeren.

Mvh
    Christie

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du testet om du har lyd på tven når du kjører bildet igjenom reciveren?
    dette problemet har veldig sansynlig noe med innstillinger på reciver å gjøre. som nevnt sjekk om lyd på brukende HDMI inngang ikke er linket til en eller annen digital inngang eller at lyden på hdmi står på reciver og ikke pass trough eller lignende...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei og takk for svarene. Desverre så løste ingen av tipsene mine problemer. PC ble levert tilbake og det ble kjøpt en Lenovo SL300. Plugget i HDMI og alt fungerer helt knirkefritt.

Konkluderer med at lydkort + drivere på den første bærbare var årsak til frustrasjonen.

Mvh
    Christie

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

For sent nå da, men kan nå skrive min erfaring.

Hadde akkurat samme problemet som du her sier med min HP maskin, var inne og valgte at lyden skulle kjøres over HDMI og ikke via høytalerne på maskina, og kjørte test på dette og fikk den "pling plong" lyden på anlegget, men 71 grader nord som jeg streama spilte bare lyden over pc-høytaler'ne...

Det som måtte gjøres var og restarte det programmet som kjørte lyd (og bilde) etter at jeg hadde valgt om å sende lyd, virker som om streamingen (og mediaplayer'n som jeg også hadde oppe før jeg valgte om lyd-routing) hadde låst seg til å kjøre mot pc-høytalerne og kom seg ikke ut av denne låsen før streamingen via en webside ble lastet inn på nytt, samme med mediaplayer'n måtte avslutte denne og ta den opp på nytt, og se da ble det lyd på stereoanlegget gitt.
    (Samme ble det når jeg ville tilbake til pc-høytalere, måtte restarte programmene)

Vet ikke om dette hjelper hos andre?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •