Ny forsterker til mine B&W DM603

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker til mine B&W DM603

Heisann godtfolk!

Min gamle sliter Denon PMA-1315R har tilslutt gitt opp og gir nå konstant summing på alle innganger.
    Tenkte da å bytte den ut med noe nytt, det fører selvfølgelig til endel tankevirksomhet... Høytalerene er også noen gamle travere, nemlig klassikerene B&W DM603.

Ser jo at jeg har flere alternativer her:

1. Skrote Denon'en og kjøpe en ny stereoforsterker, har i den anledning kikka på et vell av forsterkere. Ha sålangt kommet frem til et par interessante. Er snakk om Cambridge Azur 604A v.2, Cambridge Azur 704A eller kanskje en Rotel RA-06. Er litt usikker på hvor kraftig forsterker jeg trenger til mine høytalere.

2. Fortsatt skrote Denon'en, men begynne å bygge på en surroundløsning istedenfor. Har da kikka på endel surround receivere. Bla. Denon 2309 og 2808 + mange fler.

3. Selge unna B&W'ene, skrote Denon'en og starte fra begynnelsen av... Har kikka på bla. Klipsch RF serien (finni noen RF-3 brukte til 4500,-) og da enten en stereo forsterker eller en surround receiver.

Budsjettet er ikke helt bestemt enda, men i utgangspunktet settes det til 6-7000kr for forsterker og det samme for evnt. høytalere. Håper da å få kjøpt event. høytalere brukt, mens forsterker mest sannsynlig ny.

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg med dette? Bare en anbefaling til en ny forsterker til B&W'ene hadde vært til stor hjelp.

Hilsen en som har vært ute av Hi-Fi hysteriet en stund

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke noe erfaring med akkurat 603, men de er vel ganske nært beslektet - og kan ikke forstå noe annet enn at iaffal 604A må bli strømsvak for disse?

En ting er iaffal sikkert - Klipsch og B&W låter heeelt forskjellig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, joda er klar over forskjellen. Tror smaken har forandra seg litt ettersom årene har gått. Har hørt flere modeller av både B&W og Klipsch i det siste og i mine ører så likte jeg det ekstra trykket og dynamikken Klipsch ga i bunn.

Hører mest på rock (gammel som ny) og endel progressivt og bråkete.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold B&Wene og vent til det dukker opp en brukt Vincent SV233. Den skal være mulig å oppdrive til rundt 5K og er billig allerede ved nyprisen på 10k..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror jeg har bestemt meg or å beholde høytalerne inntil videre og konsentrere meg om en skikkelig stereo forsterker for øyeblikket.

Takk for tipset om Vincent, men var ikke så lett å finne no brukt enda. Hvordan er lydbildet til denne?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 352 og HArman Kardon 670 er gode alternativer til de høyttalerene der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •