Effektforsterker til en høylytt cognackveld

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til en høylytt cognackveld

har en Yamaha AV receiver som ikke yter all verden, i allefall ikke nok til å forsyne en fest med lyd over mange timer. så står det ett par patos basic 510 som jeg tenkte å bruke..

prisen på effekttrinn skremmer meg. "alle" sier jeg ikke må finne på å kjøpe en effektforsterker laget for "studiobruk" ala Behringer. får da en forsterker som lever over 2x200w i 8 ohm til prisen av den billigste integrerte forsterkeren hos hifi klubben, 2000,-.. "alle" sier forsterkerene laget til dette bruket låter virkelig dårlig til stereo.

Behringerforsterkeren har de nødvendige innganger og alt det der.

vi som kommer til å delta på dette slutta laget har alle interresse for audio og lydgjengivelse så om det låter for j*vlig...... så om jeg bare pælmer to tusen ut av vinduet må noen gjerne si at "alle de andre har rett"..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle PA forsterkere låter ikke like jæ**** men der, som de fleste andre plasser, får du hva du betaler for. Ville nok ikke brukt Behringer, det har ikke noe voldsom bra rykte akkurat.

For 2000,- ville jeg sett om jeg kunne fått tak i f.eks. et Rotel trinn ala RB980, RB981 el.l. De går for omtrent den summen og yter 2x120/2x130W, antakelig nok om dere ikke har et voldsomt stort rom. Regner med at dere skal prate litt mellom all smakinga og
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Zachry XP-1200 til 2000 på finn.no.
    Den har mer en nok kraft.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Jakv, kjøp ett billig roteltrinn eller muligens NAD. Nadene har ivertfall en del krefter. Det skader heller ikke at det florerer av dem på nettet, samt at de er rimelig lettsolgte om den ikke skulle passe din smak. Lydkvalitetsmessig er de bedre en ett PAtrinn, og holder ut omtrent hva som helst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •