forsterker til dynavoice m65? stereo eller surround..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til dynavoice m65? stereo eller surround..

hei har kjøpt meg et par dynavoice m65 og trenger forsterker.. hadde egentlig tenk på surround men blir en stund til jeg har penger til resten av høytalere så vil heller ha en bra forsterker men har lite penger så håpne på å finne noe brukt..

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: ARGON AMP3245 Integrert forsterker

den prisklassen passer meg bra men geier jo å bruke mere har jo 5 tusen i månden men skal jo leve å..

skal koble til pc så¨hadde verdt greit med suround siden det har digital utgang da jeg skal bruke pc høytalere i det rommet pc`n er og m65 i stua.. så jeg kan bytte på pc`n.. uten bytte kabler..

hadde verdt greit å kunne bruke stereo forsterker når bygger ut til surround.. men vil heller ha bra lyd nå..

har testa de på fattern`s yamaha RX-V340 og fikk kunn bass fra ipoden ikke via dvd spiller når jeg satt inn cd.. fra ipoden merka jeg det men ville ikke skru opp så det rista engang.. men så er de helt nye ikke spilt mere enn par timer..

hva hadde dere kjøpt? gammal brukt nad? ( som er 5 eller 20 år gammal)

mvh Eirik

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Yamaha RX-V340 skal gi deg bass i M65. Det må være noe i oppsettet.

Yamaha generelt er grei forsterkeri til M65.

Søk her på AVtorget etter brukte Yamaha receivere - du kan gjøre et bra kjøp nå, tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen sto på maks.. fikk bass fra ipod`n men testa ikke så mye siden ste morra mi ble sur når jeg spilte normalt volum så fikk bare skrudd opp litt noen ganger.. ble bra volum så hadde det sikkert blitt bra det da..

er Yamaha RX-SL80 bra?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik845
    bassen sto på maks.. fikk bass fra ipod`n men testa ikke så mye siden ste morra mi ble sur når jeg spilte normalt volum så fikk bare skrudd opp litt noen ganger.. ble bra volum så hadde det sikkert blitt bra det da..

er Yamaha RX-SL80 bra?
    hmmmm, den er vel litt svak:
    "Effektforbruk: 90W"

Denne er bedre:
    Yamaha RX-V757 Receiver Selges! | FINN torget

Og her får du DVD på kjøpet:
    Yamaha Forsterker og DVD spiller! | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den første var bra den.. kan hvertfall hente.. 3 år har det noe å si? var dyr må prute..

den siste er alt får langt unna vil hente.. og har ikke bruk får dvd spiller.. hva skal jeg med det? har pc.. og flere dvd spillere i huset men bruker de aldri selv..

kan jo alltids bytte med fattern da..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stereoforsterker vil gi deg bedre lyd, med ikke minst bedre kontroll på bassen. M-65 har en litt vanskelig last for forsterkeren i midbass området, noe som krever en noenlunde strømsterk forsterker for at det ikke bare skal bli grøt :-D
    Små (billige) surroundreceivere er ikke å anbefale. Men det finnes selvfølgelig brukte større kandidater som kan gjøre jobben bra.
    Har du ikke ønske om å bygge ut til surround senere, så burde du heller kjøpe en stereo forsterker. Mye bra brukt å finne for en rimelig penge. Hold deg til kjente merker, og sjekk hvor stort strømforbruk de har. Det sier langt mer en antall fantasiwatt en billig ny ("europris") sak skal kunne levere.
    Brukt forsterker er ikke noe problem. Jeg har to integrerte og tre effektforsterkere fra tidlig 90 tallet, som fortsatt leverer så det holder.

Skurring fra volumknappen er den første feilen som ofte dukker opp på eldre integrerte forsterkere, og med årene kan det være fare for at kondensatorene tørker ut, og da forsvinner som regel en del av strømreservene (og bassen) først.

2-5 år gamle forsterkere er IMO de beste kjøpene

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    En stereoforsterker vil gi deg bedre lyd, med ikke minst bedre kontroll på bassen. M-65 har en litt vanskelig last for forsterkeren i midbass området, noe som krever en noenlunde strømsterk forsterker for at det ikke bare skal bli grøt :-D
    Små (billige) surroundreceivere er ikke å anbefale. Men det finnes selvfølgelig brukte større kandidater som kan gjøre jobben bra.
    Både Herminator og jeg har gode erfaringer med t-amp stereoforsterker på latterlige små watt til M65 - god lyd uten grøt her eller der.

Men nå er vel t-amp en noe annen type forsterker enn andre billig-watt forsterkere....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •