Receiver til maks 5000 kroner. Pioner VSX918VK?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til maks 5000 kroner. Pioner VSX918VK?

Har i et par års tid gått og hatt lyst på ny receiver og høyttalere, og NÅ har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av dette.

Jeg vil bruke opp mot 5000 kroner på receiver, og har falt litt for Pioneer VSX918VK. Link: Pioneer hjemmekino receiver sort VSX918VK - billig hos elprice.no

Er dette en god receiver til under 5000 kroner? Får jeg noe mye bedre til samme pris? Jeg har tenkt å gå til innkjøp av nye fronthøyttalere snart, og mest sannsynlig Dynavoice M-65. Jeg har hørt at Pioneer passer godt sammen med disse.

Om det er viktig, har jeg fra før en SVS PB-10 sub, små Proson bakhøyttalere og en KEF senterhøyttaler. Men mine Genexxa fronthøyttalere skal altså byttes ut ganske snart.

Jeg skal bruke receiveren cirka 50/50 til musikk og film.

Receiveren koster 4500 kroner på Elprice, men kjøper helst i en vanlig, fysisk butikk i Oslo-området om noen kjenner til noen som fører denne. Gir gjerne noen hundrelapper ekstra for å kjøpe i butikk.

Takk for svar... jeg er ganske grønn og trenger hjelp

EDIT: Hva med VSX818VK? Ser ut som jeg kan få den til innkjøpspris når jeg begynner i ny jobb om en ukes tid. Link: Elkjøp - Pioneer hjemmekinoreceiver

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp fører vel Yamaha også, så kanskje du får en 663 eller en 863 til innkjøpspris?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Yamaha RX-V663. Den har aldri skuffet meg siden jeg fikk den i hus.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også storfornøyd med Yamaha, har RX-V1800. Begynner kanskje å nærme seg 5000,- i innkjøpspris den og ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke fått noe svar i går kveld, og utålmodig som jeg er, så kjøpte jeg Pioneer-receiveren. De hadde bare en igjen på Soundgarden, så jeg tok sjansen etter en grundig demonstrasjon med relativt rimelige høyttalere. Lillebroren, som jeg om en stund kan få til innkjøpspris, manglet noen (for meg) litt viktige spesifikasjoner.

Så langt er jeg fornøyd i forhold til min forrige receiver, men hører en svak durelyd i samtlige høyttalere. Den er så svak at jeg ikke hører duringen fra fronthøyttalere om jeg sitter i sofaen, men slår jeg på surround, så hører jeg den fra bakhøyttalerne. Den drukner jo rimelig lett i musikk selvsagt, men i lavmælte filmer kan det være irriterende.

Hva kan dette være?

Ellers ser jeg at de anbefaler høyttalere på 8-16 ohm, men at 6 også kan brukes. Mine fronthøyttalere er 4 ohm. Hvilken betydning har dette?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får du lodde på en motstand på høyttalerkablene

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Da får du lodde på en motstand på høyttalerkablene
    Jeg får jo lyd ut av høyttalerne... bedre enn med min forrige receiver. Er eneste fare at jeg kan sprenge høyttalerne om jeg presser litt for høyt?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om det er jordings støy.... dra feks ut antenneledning. Koble fra diverse enheter som tv osv....

Veldig ofte er det Tv som skaper støy i ht. Pioneer går for å være en receiver som gir ganske lav høytalersus så synes du skal sjekke ut dette med Tv og jording.
    Har nemlig hatt det samme problemet selv to ganger, en med en Nad receiver og en gang pga subwoofer. Endte med at jeg kjøpte et galvanisk skille til tv.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet fra alle enheter, uten at det hjalp. Virker som den plukker opp en annen type støy. Eller kanskje det er jeg som er for kresen?

Strømuttaket er ikke jordet, men det virker det jo ikke som strømledningen til Pioneeren er heller, så at strømuttaket ikke er jordet har vel heller ikke noen negativ innvirkning?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Har koblet fra alle enheter, uten at det hjalp. Virker som den plukker opp en annen type støy. Eller kanskje det er jeg som er for kresen?

Strømuttaket er ikke jordet, men det virker det jo ikke som strømledningen til Pioneeren er heller, så at strømuttaket ikke er jordet har vel heller ikke noen negativ innvirkning?
    Danke

Du er ellers sikker på at du ikke har koblet feil høyre venstre?
    Eller at knappen for Zone2 eller SpeakerB ikke er på?

Dersom støy fortsatt er der så hadde jeg prøvd å lånt noen høytalere av en venn. For å bruke elimineringsmetoden, er fortsatt støy der så er det kanskje receiver.
    Mulig som du sier at ht samlingen din ikke passer helt med systemet....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke

Du er ellers sikker på at du ikke har koblet feil høyre venstre?
    Eller at knappen for Zone2 eller SpeakerB ikke er på?

Dersom støy fortsatt er der så hadde jeg prøvd å lånt noen høytalere av en venn. For å bruke elimineringsmetoden, er fortsatt støy der så er det kanskje receiver.
    Mulig som du sier at ht samlingen din ikke passer helt med systemet....
    Ganske sikker på at høyre-venstre er riktig koblet... får sjekke litt nøyere i kveld. Virker imidlertid ganske ulogisk at jeg har koblet alle høyttalerne feil, men jeg kan være et rotehode til tider

Speaker B står ikke på. Om jeg slår av Speaker A, så forsvinner duringa (men da selvsagt all annen lyd også, så det er en dårlig løsning. Hehe).

Har uansett tenkt å kjøpe nye fronthøyttalere, men ettersom alle 5 høyttalerne jeg har nå durer, så tipper jeg at lyden kommer fra receiveren.

Men takk for svar!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å ta kontakt med Soundgarden da... Reklamasjon/ny vare.

Bare sjekk at du har kontrollert alt først....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Da er det bare å ta kontakt med Soundgarden da... Reklamasjon/ny vare.

Bare sjekk at du har kontrollert alt først....
    Får ta en prat med de en dag.

Er det ellers en bra forsterker, eller bør jeg evt. prøve å få byttet til noe annet om jeg får ny vare? Jeg synes lyden er bra, men det er med billige høyttalere som skal byttes ut med noen dyrere snart, så jeg har ikke fått testet den så inngående.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer skal være et bra merke det.

Ellers så hadde jeg personlig vært veldig interressert i en Harman Kardon når man først er innom Soundgarden.

De nye modellene deres er veldig pene å se koster rundt5000 på og skal dessuten være ganske innholdsrike og ha godt med kraft, hvordan de passer til ht vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •