Beste receiver til ekstremt lettdrevne høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste receiver til ekstremt lettdrevne høyttalere?

Hei.

Jeg skal ha meg en ny receiver og har litt spesielle krav. Høyttalerne er store horn med svært høy følsomhet. I praksis så er strømstyrke helt uinteressant da jeg aldri har bruk for mer enn en watt eller to.

Kriteriene er hvilken receiver som gir best lydkvalitet og spesielt til stereo musikkspilling.

Selvsagt får man bedre komponenter jo mer man betaler, men det hadde vært interessant om noen har noe formening om det er mulig å få bedre lyd på bekostning av krefter.

Jeg har hatt denon 3806 tidligere og denne var bra så lenge jeg ikke brukte romkorreksjon. Romkorreksjonen tilførte noe støy som ble så plagsomt at jeg ikke brukte den. Dette hørte jeg ikke på hifiklubben, men skyldtes nok den høye følsomheten på høyttalerne og at de er utrolig avslørende. Jeg er interessert i å bruke romkorreksjon. (for å gi et inntrykk av følsomheten på systemet så var -65 på volumet på 3806 vanlig lyttenivå)

Så, vil jeg kunne nøye meg med for eksempel denon 2309, 2809, onkyo 806 eller lignende, eller er det så mye kompromisser her at jeg får plagsomme problemer? Jeg har ikke i utgangspunktet så stramt budsjett, men synes ikke det er nødvendig å betale for effekt som jeg aldri få bruk for. Mer enn 15000.- er uaktuelt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker det ikke som forvrengingen er mye lavere enn fra høyttalere med lav følsomhet?

du vil ikke ha en stereoforsterker isteden da? det finnes jo et hav med morsomme DIY-kits man kan lodde.. eller har du 5 slike hornhøyttalere i surround?
    receiverne du prater om vet jeg ikkeno om. klasse D er veldig tyste da..men da må du vel på en pre/power combo

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke horn er det vi snakker om?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hvilke horn er det vi snakker om?
    Oris 250 fronthorn med fulltoner i alle tre frontkanalene.

Spørsmålet er om det er noen mellomklassemodeller som er så like toppmodellene på alt unntatt effekt at jeg kan slippe unna med en mindre forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •