Pioneer receiver som subforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer receiver som subforsterker

Jeg vil gjerne bruke en Pioneer Vsx - 515 til å drive en selvlagd sub. Men det fungerer ikke å bare plugge sub-ledningen i CD inngangen. Noen som har noen tips om hva jeg må gjøre for å kunne bruke den som subforsterker?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vanskeligt, medmindre Pioneer´en har pre out/main in terminaler. Fra din forsterker du bruker til høyttalerne må du bruke pre out, eller sub out, til Main In på Pioneeren, da vil volumet følge din normale forsterker opp og ned.
    Men, du må sette imellom et delefilter der filtrerer ut frekvenser over 100 hz f.eks.
    Hvordan du vil løse problemet med "gain", altså hvor høyt subben skal spille i forhold til dine vanlige høyttalere vet jeg ikke.
    Anbefaler du kjøper en sub forsterker fra Hypex ved dynabel.no kanskje, det er mye lettere å ha med å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Yamaha Rx-V657 som receiver, og sub utgangen på den filtrerer vekk i forhold til hva jeg har satt Crossoveren til. Problemet er rett og slett at jeg ikke vet hvilken inngang eller hva jeg må justere for at det skal spille. Hva er egentlig forskjellen på et subwoofer signal og et vanlig lydsignal fra f. eks dvd spiller? Jeg brukte en gammel Phillips forsterker tidligere til denne jobben, og det fungerte bra.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plugger du subkabelen i CD inn (R) og subben på Høyre front burde det fungere - om ikke optimalt, så burde du få lyd.

Må selvsagt ikke være noe aktivt filter i Pioneeren (høyttalere til Large).
    Volumet må trolig også skrues ganske høyt på den...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp det jeg har gjort. Og jeg får ingen lyd. Noen som vet om innstillinger som må gjøres e.l?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •