"Fjernstyring" av av/på funksjon på Vincent SP-996

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Fjernstyring" av av/på funksjon på Vincent SP-996

Noen som vet om "fjernstyring" av av/på funksjonen på Vincent SP-996 kan gjøres fra andre forforsterkere enn Vincents egne? Hadde vært greit å kunne slå på Vincentene samtidig med at jeg slår på recieveren min (Yamaha RX-V 861). Det finnes en utgang bak på Yamahaen for dette, og jeg lurer på om den er kompatibel med tilsvarende på SP-996. Grunnen til at jeg spør her er at jeg ikke fikk det til å fungere umiddelbart og er litt skeptisk til å tukle for mye med ting som kan "gå i stykker".

GeirB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått konstatert at på/av funksjonen på Vincentene skal kunne styres fra alle preamper som har en 12v "trigger"/ utgang for dette. Jeg mener Yamahaen har denne utgangen bak, rett til venstre for høytalerterminalene, men vet ikke om denne er 12v.
    Jeg er for tiden på jobb i Nordsjøen og har ikke mulighet til å sjekke dette på min egen forsterker eller i brukermanualen. Ville vært veldig taknemlig om noen eiere av denne forsterkeren kan sjekke for meg, eventuelt om noen kan sette inn/ henvise til et bilde av baksiden på RX-V861. De bildene jeg har funnet selv er for dårlige.

GeirB

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12V er standard på triggere, så du kan helt sikkert bruke receiveren til dette.

Det er litt ulike plugger, så du bør kanskje sjekke det før du handler: noen med 2,5 mm og de fleste med 3,5 mm mono-jack.

Edit:
    Brukermanualen: yamaha

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg har nå lese både engelsk og svensk brukermanual og tolker det som om jeg skal kunne "fjernstyre" både effektforsterkerene og en eventuell Yamaha cd-spiller fra remote inn/utgang.

GeirB

Må bare komme meg hjem fra den her **+#€&% plattformen først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen suksess med dette. Har prøvd alle tenkelige varianter uten å få det til å virke. Det går bra når bare den ene Vincenten er tilkoblet triggerutgangen på Yamahaen. Når nummer to blir koblet til slår ingen av dem seg på.
    Noen som har en løsning???

GeirB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •