Primare eller Parasound?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har "omvendt" erfaring med P3/A21 vs PRE30/A32 men. Parasound virket en god del hardere i toppen enn Primare på mine Electra 946.
    Må si meg enig her...
    Har erfart at Primare har en langt mykere spilletil en Halo, himmel og hav forskjell på mellomtona (her har Parasound komboen seriøse problemer)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå var det Klipsch jeg ønsker å snakke om

For vi vet jo alle at det kan være hav av forskjell på hva slags type elektronikk som går til de forskjellige høyttalerne.

Jeg tar VETO på Klipsch (siden jeg startet tråden )

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Må si meg enig her...
    Har erfart at Primare har en langt mykere spilletil en Halo, himmel og hav forskjell på mellomtona (her har Parasound komboen seriøse problemer)
    Her slenger jeg meg også på.Primare er i mine ører langt fra skarp i kantene.Jeg har ikke hørt det opp mot Parasound men mot Hegel H200 som låt mer klinisk og med mindre homogenitet,men bedre krisp topp og mer luft på mitt anlegg i forhold til Pre30/A31.2.Hegel H200 trenger da også mer omtanke med hensyn til matching for å få fram sitt beste.Det er på ingen måte en dårlig forsterker,bare så det er sagt.

Primare er i mine ører veldig behagelig med et solid driv i bunnoktavene som er stram men ikke så stram at bassen blir for tørr.Mellomtonen er bare herlig og gir stemmer og instrumenter i dette frekvensområdet liv og glød.Diskanten er lett tilbakelent men fullt tilstede.Og det skal mye til for at den blir pågående i toppen.Hvertfall på mine Patos Basic 410 som må bytte i noe bedre for at jeg skal få maks ut a det jeg nå har tidligere i signalveien.Primare Har altså etter min mening ikke skarpe kanter i det hele tatt.Det e bærre lækkert

PS!Hvilket oppsett hørte du Primarene med,Thlian?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Vel nå var det Klipsch jeg ønsker å snakke om

For vi vet jo alle at det kan være hav av forskjell på hva slags type elektronikk som går til de forskjellige høyttalerne.

Jeg tar VETO på Klipsch (siden jeg startet tråden )

Kanskje Abrahamsen er god match med Klipsch?!!!

Klipsch=litt nådeløs i toppen,Nøytal mellomtone,med stram men ikke så dyp bass

Abrahamsen=Behagelig i toppen,varm mellomtone,med dyp men ikke så stram bass

En Balanse der kanskje?Er ikke 100% sikker her men det kan godt være det er en god match.Den bør vær å få prøvd en del steder.Elkjøp og Lefdal er jo ganske utbredt over landet,spør du meg.

Kan jo vær verdt et forsøk

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen V3.0 forforsterker og MA Oberon 6.1, og det fungerer greit på mine RF82. Diskanten er rolig, men kan bli en antydning skarpt ved høyere volum. Mellomtonen er jeg dog ikke fornøyd med der. Men det tror jeg Oberon er skylda i..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Abrahamsen V3.0 forforsterker og MA Oberon 6.1, og det fungerer greit på mine RF82. Diskanten er rolig, men kan bli en antydning skarpt ved høyere volum. Mellomtonen er jeg dog ikke fornøyd med der. Men det tror jeg Oberon er skylda i..
    Akuratt samme erfaring som jeg hadde med Oberon 6.1 på BW703 faktisk .

Nå har jeg ikke BW703 lengre, men 603s3(i påvente av nye), etter at Lyngdorf SDA 2175 kom i hus roa det meste seg. Et mye "bedre" effekttrinn for meg dette, og det har også krefter i overflod (holdt godt kontroll på CV AL1000 under en fest ).

Parasound P3 pre er ikke spesielt bra, men syns A21 gjør underverker med de fleste høyttalere. Men kombinert med P3'pre så krasjlander den voldsomt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Edit: Jeg så på din hjemmekino og det er jo totalt fravær av demping av rommet. Ikke rart hvis du synes det låter hardt og firkantet...
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Thlian

:shock:

Ikke noe særlig vits i og foreslå forsterker med det rommet der egentlig. Demping av rommet bør være 1. prioritet!

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Akuratt samme erfaring som jeg hadde med Oberon 6.1 på BW703 faktisk .

Nå har jeg ikke BW703 lengre, men 603s3(i påvente av nye), etter at Lyngdorf SDA 2175 kom i hus roa det meste seg. Et mye "bedre" effekttrinn for meg dette, og det har også krefter i overflod (holdt godt kontroll på CV AL1000 under en fest ).

Parasound P3 pre er ikke spesielt bra, men syns A21 gjør underverker med de fleste høyttalere. Men kombinert med P3'pre så krasjlander den voldsomt.
    Viss vi har samme oppfatning av Oberon, kanskje vi har samme oppfatning av Primare også da. Blir mer fristet til å prøve Primare nå..

P3 er dårlig altså, det skal jeg sjekke når jeg komemr hjem fra havet.

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Thlian

:shock:

Ikke noe særlig vits i og foreslå forsterker med det rommet der egentlig. Demping av rommet bør være 1. prioritet!
    Hva er det som er galt med det rommet? Fordi det er lite? (Kan svært lite om akustikk).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_

Hva er det som er galt med det rommet? Fordi det er lite? (Kan svært lite om akustikk).
    Slette knallharde vegger!! Dog og uten teppe

Filten fra PC13-Ultra gjorde litt men......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne

PS!Hvilket oppsett hørte du Primarene med,Thlian?
    Mitt eget, RF-35 og H/K AVR255 som pre.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Mitt eget, RF-35 og H/K AVR255 som pre.
    Ok.Klipsch trenger jo litt omtanke ved matching men jeg tror at om du demper veggene med tepper,akustikkplater o.l så vil du ha mye bedre utsikter for å få god lyd uten skarpe kanter.Prøv det.deretter prøver du forsterkere igjen.Så får du en mer rettferdig presentasjon av det du måtte prøve.

Lykke til

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •