Surround-forsterker i prisklasse rundt 3-5000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround-forsterker i prisklasse rundt 3-5000 kr.

Skulle gjerne hatt litt innspill med tanke på forsterkere som kan passe til mitt behov. Bruksområdet er både film, playstation og musikk. Er student, så har desverre ikke ubegrenset budsjett. Det skal brukes med følgende høytalere:

- Dynavoice F6 front
    - Dynavoice C4 center
    - Dynavoice S4 back

I tillegg skulle den gjerne passet i TV-benken, noe som desverre setter en begrensing på rundt 15 cm i høyde :/

Dersom det hadde vært mulig ville jeg gjerne hatt 3 HDMI-innganger, men det er ikke krise.. Har en ekstern switch som jeg bruker i dag.

Når det gjelder pris så hadde jeg tenkt mellom 3 -5000 kr.

Ser at det er mange som bruker Diverse Yamaha RX-V modeller, men det er så mange forskjellige av de modellene at jeg ikke helt har klart å sette meg inn i alt.

Er bruktmarked tingen for mitt behov kanskje? Har et gavekort på 4300 kr på elkjøp som jeg gjerne kunne brukt, men ser at de har litt begrenset utvalg (dersom jeg bruker det gavekortet får jeg også 10% rabatt). De har blant annet Yamaha RX-V463B . Er denne noe tess?

PS: Den forsterkeren jeg bruker i dag er denne rimelige JVC-saken. Noen som har formening om jeg vil merke god forskjell på lyden ved å bytte forsterker til en i prissjiktet 3-5000? Syns blant annet at lyden fra center-høytaleren har litt "boks-preg" (hul lyd). Er det høytaleren som er flaskehalsen?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V663 og Onkyo 606 er vel gode kandidater. Dersom du benytter deg av powerbuy-tilbudene vil du ihvertfall få en god pris

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg å ta en titt på brukt markede her på forume...
    kan få mye for pengenne da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Yamaha RX-V663 og Onkyo 606 er vel gode kandidater. Dersom du benytter deg av powerbuy-tilbudene vil du ihvertfall få en god pris
    Har sett på RX-V663 ja, men den er nok desverre litt for høy for TV-benken :/ Prøver i utgangspunktet å finne noe som vil passe inn i den

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutmarius
    Har sett på RX-V663 ja, men den er nok desverre litt for høy for TV-benken :/ Prøver i utgangspunktet å finne noe som vil passe inn i den
    Tror du vil få problemer med høyden dessverre.... Greit å ha litt rom over reciveren også, slik at det blir litt lufting.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen av modellene har høyde på 15.1 cm. Det burde gå.. For eksempel RX-V463B

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Cambridge har noen modeller som er lave. Hvordan er for eksempel Cambridge 540R i forhold til f.eks. Yamaha RX-V633B og Denon AVR1909? Vurderer sterkt sistnevnte, men da må som sagt TV/stereo-benk byttes ut, og jeg har enda ikke funnet noe både jeg og samboeren er fornøyd med på det området..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •