Trenger hjelp! (Receiver)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp! (Receiver)

Heisann!, Er en 20 år gammel gutt/mann som trenger hjelp til å velge en receiver/forsterker, har ikke så voldsomt peiling på dette.
    Tenker å bruke mellom 2000-3000 på forsterker og 2000-3000 på fronthøyttalere. Billigst mulig seff (Militærlønn ;/ ) .
    Har sett litt på forskjellige :
    Dantax stereo receiver og CD-spiller PRO2040 - billig hos elprice.no
    Pioneer hjemmkino receiver sort VSX418K - billig hos elprice.no

Lefdal - Pioneer reciever
    Og , Dynavoice M-65 Black Oak eller Proson Event 10 i Black Oak

Noen av dere som kunne vært så utrolig vennlig å hjelpe meg med å finne noe som passer for meg? Forsterker og fronthøytt. Brenner virkelig for dette ^^

På forhånd takk

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en rask tilføying, kom over dette Pure Acoustics hjemmekino høyttalerpakke XTI100BLACK - billig hos elprice.no

Er det noe bra eller er det bare juks? 1.995 for en hel pakke ...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greie høytalere.... Ellers er M65 kjempebra for pengene også.

Du får la lommebok avgjøre. Pioneer er ellers veldig bra merke, har kvaliteter selv i de billige klassene. Ser ut som en meget fornuftig budgettløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD T744? Ser de har den på Hifiklubben for 2498,-

Vuderer å kjøpe den selv, virker som en veldig grei receiver. Den har ikke alle mulige duppedingser, men trenger man egentlig det på en så rimelig receiver, eller går det bare på bekostning av lyden?

Slik jeg skjønner det er NAD kjent for å ha gode forsterkerdeler, men heller lite "ekstrautstyr" (som man ofte ikke bruker)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger en RXV559 brukt. Lagt ut til 2500, men kan selges for 2000....
    Sjekk AVtorget eller gi meg pm

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESPen88
    Hva med NAD T744? Ser de har den på Hifiklubben for 2498,-

Vuderer å kjøpe den selv, virker som en veldig grei receiver. Den har ikke alle mulige duppedingser, men trenger man egentlig det på en så rimelig receiver, eller går det bare på bekostning av lyden?

Slik jeg skjønner det er NAD kjent for å ha gode forsterkerdeler, men heller lite "ekstrautstyr" (som man ofte ikke bruker)
    Kan anbefale denne NAD T744 meget bra receiver som jeg bruker til mine B&W 603

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Evig takknemlig for gode tilbakemeldinger og tips..

Jeg kommer sikker til å gå for NAD T744 .. Virker grei den for å være første receiver.
    Så var det da høyttalere, i prisklasen 2000-3000,-

Noen som har god erfaring med Dynavoice M-65 eller Proson Event 10 ?
    Eller kanskje noen andre mellom 2-3k.. Tar gjerne imot forslag, siden jeg er ganske grønn på dette området

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xzyte
    Hei igjen! Evig takknemlig for gode tilbakemeldinger og tips..

Jeg kommer sikker til å gå for NAD T744 .. Virker grei den for å være første receiver.
    Så var det da høyttalere, i prisklasen 2000-3000,-

Noen som har god erfaring med Dynavoice M-65 eller Proson Event 10 ?
    Eller kanskje noen andre mellom 2-3k.. Tar gjerne imot forslag, siden jeg er ganske grønn på dette området
    har selv m-65 som eg er veldi fornøyd me... eg har oppgradert diskantene til seas diskanter eneste de...
    men anbefaler på de sterkest
    se min hjemmekino om du vill

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!, Er en 20 år gammel gutt/mann som trenger hjelp til å velge en receiver/forsterker, har ikke så voldsomt peiling på dette.
    Tenker å bruke mellom 2000-3000 på forsterker og 2000-3000 på fronthøyttalere. Billigst mulig seff (Militærlønn ;/ ) .
    Har sett litt på forskjellige :
    Dantax stereo receiver og CD-spiller PRO2040 - billig hos elprice.no
    Pioneer hjemmkino receiver sort VSX418K - billig hos elprice.no

Lefdal - Pioneer reciever
    Og , Dynavoice M-65 Black Oak eller Proson Event 10 i Black Oak

Noen av dere som kunne vært så utrolig vennlig å hjelpe meg med å finne noe som passer for meg? Forsterker og fronthøytt. Brenner virkelig for dette ^^

På forhånd takk
    hvis du kunn skal ha stereo er det mye bedre å kjøpe en stereo forsterker. får mye mer for pengene .
    også brude du gå for m-65. det skal være veldig bra til prisen

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg den naden og dynavoice.
    Dantax forsterkeren er for strømsvak. Trekker kun 100w fra strømnettet.
    Og de Pure Acoustic er bygd tynne mdf plater med simple delefilter og avstivninger.
    Pure Acoustic spiller greit, men er som sagt dårlig bygd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dynavoice er råbra, har de som du ser selv. MEN advarsel, de passer absolutt ikke sammen med Nad744, jeg hadde tilogmed Nad765 altså en enda sterkere NAD.

Jeg gråt rett og slett inne i meg, så skuffet var jeg over hifiklubben som jeg hadde stolt på og gitt penger til, NAd kostet da nesten 8laken, det låt helt jævlig... sikkert ikke bare naden men matchen som ikke passer....

Pioneeren matcher M65 mye bedre enn nad... bare pass på at Pioneeren har nok effekt, M65 krever utrolig LITE, jeg spilte de med bånn pine på den gamle40watts Pioneer forsterkeren min og det låt himmelsk i forhold til den fordømte Naden...
    Dette er selvopplevd, bare prøv å sammenligne selv så ser du...
    Endte som du ser med Yamaha661 og er kjempefornøyd, har hørt de matcher bra med Pioneer og Onkyo også. Pioneer sin varme sound matcher kanskje tilogmed bedre enn Yamaha.

Dantax er som andre sier her bare møk, da er heller Kenwood et bedre billig alternativ-- tips glem dette og kjøp heller en av de nevnte, bare pass på matching for det er veldig viktig med Dynavoicene, de trenger nøytrale forsterkere med varm lyd. Nad er alt annet enn det.

BIG TIP....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for nye innspill!

Så NAD'en er elendig med Dynavoice m-65 ?
    Tror jeg tar og kjøper Dynavoice høyttalerne , men da må jeg finne en annen receiver som passer bedre da, Forslag?

Har tenkt å bygge på med flere høyttalere etterhvert som jeg tjener litt mer penger.. Så trenger en forsterker der jeg kan koble til mer enn 2 høyttalere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den der bør man få for 1500-2000,-
    rxv650 begynner å bli gammel.
    jeg solgte min for 2500,- for et år siden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nye innspill!

Så NAD'en er elendig med Dynavoice m-65 ?
    Tror jeg tar og kjøper Dynavoice høyttalerne , men da må jeg finne en annen receiver som passer bedre da, Forslag?

Har tenkt å bygge på med flere høyttalere etterhvert som jeg tjener litt mer penger.. Så trenger en forsterker der jeg kan koble til mer enn 2 høyttalere.
    Danke
    Jeg råder deg sterkt til å velge mellom Yamaha, Pioneer og Onkyo, disse har nemlig alle en nøytral og varmt lydbilde, de har også bra med mellomtone til
    M65 ene.

Av disse skal du selvfølgelig se etter hjemmekinoreceiverne. Du kan selvfølgelig kjøpe brukt også. Ellers kan du få Yamaha663 til 5000 rundtomkring, men dersom du ikke er interressert i HDlyd, blueray enda eller har en bluray som dekoder selv så kan du fint kjøpe samme modell som min, nemlig Yamaha661, den skulle vel ikke koste mer enn 2000-2500 brukt eller så.... er blandt annet vinner av årets beste hjemmekino i budgettklassen for 2007.

Du sa jo selv at du så på Pioneer, slett ikke dårlige hjemmekinoer det heller. Den som det linkes til over her ser meget potent ut, tilogmed THX2, derimot må du klare deg med Component og Coaxal pga det er ikke HDMI.

Men du må være klar over at de som koster 2-3000 i butikkene er VELDIG svake.... Kanskje med unntak av Naden på Hifiklubben, men den låter som sakt helt jaevlig på M65.
    Nad hadde feks absolutt null mellomtone, iallefall til M65... noe som er grunnen til at det låt jævlig, det samt høytalerstøy og jordingsproblemer. huff.... ikke bare jordingsproblemer nei, tv hylte når kun nad var koblet i component, fyttirakkern ikke rart de selger Naden så billig spør du meg.
    De forrige Nad modellene deres ble tilogmed trukket tilbake fra markedet, bare så derer vet. Nad744 og 765 er altså ikke noen NY modell, bare den gamle som er utbedret LITT i forhold til enorme feil. Hørte om en vestlending som fikk inn el-sauegjerdet på naden i hjemmekinoen i pulser.... hehehe.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Igjen! Primært har jeg tenkt å bruke pc som avspillingskilde,
    Har nettop kjøpt meg en helt ny veldig god stasjonær pc.
    Så jeg tenker å spille musikk fra den, mye til fest og bare generelt slappe av hjemme med god høy musikk! Kan gi rundt 3000-3500 for en receiver.
    Trenger vel egentlig ikke noe HDlyd eller blueray, bare en OK receiver til å drive Dynavoice m-65, til musikk fra PC

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er mitt tips å se etter en Yamaha661, eventuelt Pioneeren i annonsen...

Viktig
    Du må ha galvanisk skille til dataen din om du skal koble den til receiveren.
    Dette er pga at både receiver og data har jordet kontakt... hvis du ikke har galvanisk skille så kan du i værste fall kortslutte eller ødelegge lydkortet ditt, dessuten uler det helt jævlig. Med skille så blir det sef bra.
    Selv bruker jeg laptop, så jeg behøver bare dra ut kontakt å kjøre på batteri. Men egentlig skulle jeg hatt skille selv også.

Bla må jeg bruke skille til antenneledning pga subwooferen som også har jordet kontakt....

Bare så du vet det.... Et slikt skille koster ca 200kr... skal sitte mellom Jack til audio/rødhvit.

Du bør vel også ha mulighet til å kjøre Dts, vet selv ikke om det er mulig fra data. Tror man må ha dvdspiller til det men vet ikke helt.....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay ! takk takk!
    Men hva er galvanisk skille og hvordan ser den ut?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt endring i planene her :P
    Har gitt opp håpet om M-65, fant ingen butikker i Bergen der de selger disse, og jeg orker ikke å bestille på nettet, frakt + ventetid etc..
    Jeg kommer hjem på perm 1.Oktober og da vil jeg ha alt på stell med engang :P

Så , Jeg tror rett og slett at jeg kjøper Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 7240 Høyttalere I første omgang, og evt en center, for så å bygge på senere

Danke, Noen forslag til rimelig receiver til disse høyttalerne? Vil Pioneer hjemmkino receiver sort VSX418K - billig hos elprice.no fungere ? Eller den NAD'en det var snakk om tidligere? og evt, hvilke kabler må jeg ha etc ? :-?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •