Trenger hjelp! (Receiver) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xzyte
    Stereo er vel best til musikk? Anlegget skal brukes hovedsaklig til musikk og film fra Pc'en.. Går for stereo da antar jeg, vil den Cambridgen klare å spille høyt? Må ha en stereo som kan spille høyt , og ikke koste mer enn 3500,- :P

Danke

Det har du helt rett i. Til Stereo så vil nok Cambridge være best. En hjemmekino vil uansett ikke gjøre seg godt nok for musikk uten minst 5 høytalere(min mening). I kun stereomodus synes jeg ikke hjemmekino funker like bra.

Dessuten funker det veldig bra med M65 og stereo til filmbruk også.
    Pga 65 har så bra med bass at de nesten kan erstatte en subwoofer til film.
    Blandt annet noe som også har vært sagt i reportasjesammenheng.

Jeg spilte utrolig høyt og klart med den gamle Pioneer forsterkeren min fra 90 tallet. Den hadde ifølge en hififorhandler kun 40 reelle watt.
    Bare husk å kjøpe inn et sånt beskyttelses skille(trafo) til dataen din...
    Dersom du kjører optisk så er jeg neimen ikke sikker om du trenger det. Spør i butikk de skal vite det, optisk kabel til data/forsterker regner jeg med at du kjøper på hifiklubben. Husk å spør de samtidig om dette.

Camridge har 75watt i 8 ohm med ringtrafo?, tror ikke du vil ha problemer med å spille høyt på de lettdrevne Dynavoicene i det hele tatt.
    Det ser veldig bra ut, har vurdert en slik selv.

Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa så har ikke Nad noen mellomtone til dynavoicene. Det vil si det samme som at Nad er en dårlig match for M65. Desverre... blir bare bass og en altfor skarp diskant.

Den Naden skulle det ikke være umulig å låne en demomodell av heller så kan du se selv.

Derfor er min mening gå for Cambridge som har en varm og nøytral signatur.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright!

en liten ting, Er den her bedre enn Cambridgen ?
    Yamaha RX 497
    Yamaha RX 497 Sort

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er litt vanskeligere å bedømme. Selv synes jeg Yamaha passer bra til Dynavoice, men den kan også ha en tendens til å bli litt "skarp" i toppen. Personlig så tror jeg Cambridge er en bedre match, hvilken av de som i realitet har størst effekt tør jeg ikke si sikkert.
    Begge to kan passe til høytalerne, men jeg holder en knapp på Cambridge iforhold til M65.

M65 er nemlig litt "+tunet" i forhold til bass og diskant... det samt at diskant på 65 ikke har så godt av å presses for mye i desibel..

Dette er mye av grunnen til at de ikke matcher feks NAD, samtidig må den anpasses litt i tone og justering i forhold til feks Yamahasignaturen.

Det er altså mulig med Yamaha, men tror Cambridge passer bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville stikket innom Komplett.no å sett på Patos Basic 510 MK2. De er satt ned til latterlige 2.495,- og koster egentlig 8000,- i butikken. Anbefales.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi , takk for tipset Riis.. Men no gjor du meg bare enda mer usikker :P
    Leste litt om de Patos 510'ene på nettet og noen sier de er fake etc siden de er så billig.
    Er de mye bedre enn M-65 ? Og klarer en av de forsterkerne jeg linket å kjøre de høyt? F.eks Nad C325BEE ?
    evt. Cambridgen klare å drive de ? Har som sagt bare 3.500,- å bruke på forsterker.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 treveis er litt større høytalere enn Patos510 som såvidt jeg ser er toveis. Patos går for å være "litt" bedre kvalitet er også litt dyrere.
    Som du ser i loggen så krever også Patosene litt kraft for å yte "riktig".

Det riktige i forhold til størrelse blir å sammenligne Patosene med
    Dynavoice magic F6,som jeg forøvrig har som bakhøytalere.
    Ingen tvil om at Patos feks har bedre diskant enn F6, selv synes jeg at F6 spiller nydelig. Så er også prisforskjellen på over halvparten, samtidig er Patosene allikevel på "tilbud" vanligvis er pris mye høyere.
    Dessuten er det jo ikke standard Patoser heller, men ht med tilfeldige fabrikant deler.

M65 har fått lovord over det hele. Selv er jeg storfornøyd med mine egne.
    Tror ikke du blir skuffet over de.
    Du får avgjøre hva som passer best for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbud på treffet i Gausdal

--------------------------------------------------------------------------------

Vil bare informere om at Engum Elkjøp AS kjører SVÆRT gode tilbud på treffet i Gausdal. For mere info, send mail til jhag@online.no eller kontakt Phatbull på treffet :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt snakk om NAD som hifiklubben selger. Jeg har funnet noen høytalere som jeg mener matcher NAD perfekt.... Jamo fronter.

Prøvde NADt744 på et par mellomstore Jamohøytalere og det låt rett og slett fantastisk. Gav inntrykk av å være et anlegg som kostet mye mer både til film og musikk. Hadde absolutt null behov for sub til film.

Her kom altså NAD strømmen til sin rett....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hadde selv Argon 7240 osm bakhøyttalere ei stund selv og dynavoice F6 som front og F6 låt bedre enn Argon så hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt m65 alikevel.I mine ører spilte Dynavoice mer åpent, mer bass og faktisk litt emr detaljert.Dette var på en Yamaha rxv1800 receiver.Kan forøvrig anbefale deg yamaha sammen med dynavoice, det er en bra match.
    Uansett, lykke til

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •